۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱:۲۰
کد خبر: 82999270
T T
۰ نفر

هیات اقتصادی ایران وارد دمشق شد

۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱:۲۰
کد خبر: 82999270
هیات اقتصادی ایران وارد دمشق شد

دمشق- ایرنا-معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی یكشنبه شب در راس هیاتی برای تبادل همكاری های اقتصادی بین ایران و سوریه وارد دمشق شد و مورد استقبال 'رانیا الاحمد' معاون وزیر اقتصاد این كشور قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، تیم اقتصادی ایران به ریاست امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری یادداشت تفاهم در زمینه توسعه همكاری های اقتصادی ایران و سوریه كه سه ماه قبل با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی كشورمان انجام شد، وارد دمشق شد.
تعدادی از مسئولان اقتصادی وزارتخانه های مختلف ایران در این سفر برای نهایی شدن این یاداشت تفاهم همكاری با مسئولان سوری دیدار و گفت وگو خواهند كرد.
اعضای این هیات در زمینه همكاری های اقتصادی موافقت نامه بلندمدتی را بین یكدیگر تنظیم می كنند تا آغازی برای تحول جدید در اقتصاد ایران و سوریه در دوران پس از بحران باشد.
این هیات كارشناسی، ظرفیت های موجود كشورهای همدیگر را در تمام زمینه ها به ویژه اقتصادی بررسی و طرفین ضمن توافق با یكدیگر درخصوص جزئیات همكاری ها در راستای تكمیل كردن روابط اقتصادی مسیر گام های بعدی را مشخص می كنند.
همكاری های بانكی و گمرگی در این مذاكرات بیشتر از هر موضوعی مدنظر قرار دارد تا تهران و دمشق بتوانند قوانین را به نحوی تنظیم كنند كه سبب افزایش تجارت میان ایران و سوریه شود.
همكاری های صنعتی، فناوری و اطلاعات، ایجاد بنگاه های كوچك اقتصادی، مطالعه در خصوص شبكه آبرسانی، ایجاد پست های جدید خطوط انتقال برق و بازسازی زیرساخت های سوریه از جمله موضوعاتی است كه در این سفر بررسی و توافق نامه اولیه در خصوص آنها امضا می شود.
موضوع محوری این نشست، فراهم كردن مقدمات لازم برای برگزاری كمیسیون عالی در بخش اقتصادی است كه در روزهای آینده با حضور مسئولان عالی رتبه ایران و سوریه برای نهایی كردن قراردادها انجام خواهد شد.
در پایان نشست عالی كمیسیون مشترك دو كشور در سطح نخست وزیر سوریه و معاون اول رئیس جمهوری ایران قرار است ضمن امضای اسناد قراردادهای مزبور از سوی مقام ها و مسوولان دو كشور، یك سند راهبردی بین ایران و سوریه در تمام زمینه های اقتصادی و فرهنگی نیز امضا شود.
شبك**خاورم**8005**1392