۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82996235
T T
۰ نفر

آفریقا فرصت ناب اقتصادی برای ایران است

۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82996235
آفریقا فرصت ناب اقتصادی برای ایران است

همدان – ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در ساحل عاج با تاكید براینكه كشورهای آفریقایی فرصت های ناب اقتصادی برای ایران است گفت: همزمان با حضور پنجاه ساله در عرصه سیاسی و فرهنگی در آفریقا نتوانسته ایم در عرصه توسعه مراودات اقتصادی و تجاری پیشرفت كنیم.

به گزارش ایرنا، منصور شكیب مهر روز پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی همدان اظهار داشت: كشورهای آفریقایی بازاری مناسب برای عرضه تولیدات ایران به ویژه خودرو، ماشین آلات صنعتی و مواد غذایی است.
وی به ظرفیت های سرمایه گذاری در ساحل عاج اشاره كرد و گفت: زمینه سرمایه گذاری و اشتغال برای نیروهای متخصص ایرانی در بخش استخراج معادن، صنایع پتروشیمی، ساخت راه، جاده و مسكن های اجتماعی فراهم است.
شكیب مهر با اشاره به شهرت برخی برندهای ایران در كشورهای آفریقایی گفت: سفارتخانه ایران برای هرگونه خدمات مشاوره ای، شناسایی و سنجش صلاحیت و اهلیت طرفهای تجاری آماده همكاری با تاجران و بازرگانان ایرانی است.
سفیر ایران در ساحل عاج مسلط نبودن تجار ایرانی به زبان های خارجی و ضعف سواد تبلیغات را از موانع مراودات تجاری ایرانیان با خارجی ها دانست و بر رفع این نقیصه ها تاكید كرد.
شكیب مهر توسعه پروازهای ایران به كشورهای آفریقایی را در راستای تقویت روابط اقتصادی بسیار اثربخش دانست و گفت: هم اینك تركیه به 40 كشور آفریقایی پرواز دارد و ایران حتی یك پرواز هم ندارد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری وسیع چین در آفریقا گفت: طرح های عمرانی و خدماتی بسیاری در این منطقه توسط چینی ها اجرا شده و هندی ها نیز در بحث دارویی كارهای بزرگی انجام داده اند.
این مقام مسئول به شهرت برخی برندهای ایرانی در كشورهای آفریقایی گفت: 60 درصد مردم آفریقا مسلمان و به ایران علاقه مند هستند و باید از این فرصت برای عرضه تولیدات و ترویج برندهای ایرانی استفاده كرد.
ساحل عاج كشوری آفریقایی در مجاورت غنا و بزرگترین تولید كننده كاكائو در جهان است.
ایران از ساحل عاج پودر كاكائو وارد و بیسكویت، روغن موتور، رب گوجه فرنگی، رزین، كاشی ، اتانول، شكلات و وازلین دارویی صادر می كند.
از ابتدای امسال شاهد حضور چندین سفیر و هیات های اقتصادی و فرهنگی از كشورهای خارجی در همدان بوده ایم كه نتایج خوبی داشته است.
7527/2087 /1484
۰ نفر