۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۷
کد خبر: 82994319
T T
۰ نفر
بازگشت آثار نمایشگاه «موزه لوور در تهران» به پاریس

تهران - ایرنا - مدیر موزه ملی ایران گفت: مجموعه آثار نمایشگاه «موزه لوور در تهران» امروز (سه شنبه - 16 مرداد ماه) از تهران به مقصد این موزه در پاریس بازگردانده شد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از موزه ملی، جبرئیل نوكنده اظهار كرد: نمایندگان موزه لوور از روز سه‌شنبه نهم مرداد ماه برای جمع آوری نمایشگاه و بازگشت آثار در موزه ملی مستقر شدند.
وی افزود: پس از اتمام عملیات كنترل وضعیت آثار و بسته بندی، مجموعه با هماهنگی اسكورت پلیس پیشگیری، یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همراهی موزه دار لوور به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل و در ساعت یازده صبح سه شنبه به پاریس ارسال شد.
در این نمایشگاه تعداد 56 شی به وزن تقریبی 8 تن از آثار لوور به نمایش درآمده بود.
طبق گفته مدیر موزه ملی ایران در مدت زمان برگزاری نمایشگاه، در مجموع تعداد 251690 نفر از این نمایشگاه بازدید كردند كه تعداد 248945 ایرانی و بقیه از سایر ملیت ها بودند.

** نمایشگاه آثار موزه لوور ركورد بازدیدكنندگان از منشور كوروش را نشكست
بعد از نمایشگاه «منشور كوروش» در سال 1389 كه 424730 نفر بازدیدكننده داشت، نمایشگاه «موزه لوور در تهران» پر بازدیدكننده ترین نمایشگاه موزه ملی ایران بوده است.
وی افزود: آثار دوره قاجار موزه ملی ایران و مجموعه میراث جهانی كاخ گلستان نیز كه در نمایشگاه «امپرطوری گل سرخ: شاهكارهای ایرانی قرن نوزدهم» به نمایش درآمده بود، روز جمعه 12 مردادماه به سلامت به ایران بازگشت. این نمایشگاه در فروردین ماه گذشته در موزه لوور- لانس گشایش یافت و در اواخر تیرماه به پایان رسید. در این نمایشگاه دو اثر از موزه ملی ایران و 19 اثر از مجموعه میراث جهانی كاخ گلستان شركت داشت. تعداد 152504 نفر از این نمایشگاه دیدن كردند.
نوكنده همچنین گفت: شمار بازدیدكنندگان نمایشگاه موزه لوور در تهران نزدیك به یكصد هزار نفر بیشتر از نمایشگاه قاجار در لوور لانس بود.
این استقبال بی سابقه، علاقه مندی هموطنان ما به فرهنگ های كهن جهان را نشان می دهد و همچنین گامی بزرگ در ترویج فرهنگ موزه گردی و بازدید از موزه هاست.
این توجه عمومی مسئولیت موزه ملی ایران را بیشتر می كند و امیدواریم با تداوم برگزاری نمایشگاه هایی از آثار سایر موزه های جهان در ایران، به این توجه و استقبال پاسخی شایسته دهیم. وی در خاتمه از همه كسانی كه در برگزاری این نمایشگاه موزه ملی ایران را حمایت كردند و به ویژه از اصحاب رسانه كه با نقد سازنده یاری رسان موزه بودند، قدردانی كرد.
فراهنگ ** 3079 ** 1418
۰ نفر