۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۹
کد خبر: 82992186
T T
۰ نفر

رفع كمبود فضاي آموزشي در پيرانشهر جزو اولويت هاست

۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۹
کد خبر: 82992186
رفع كمبود فضاي آموزشي در پيرانشهر جزو اولويت هاست

اروميه- ايرنا- مدير آموزش و پرورش پيرانشهر با بيان اينكه سرانه فضاي آموزشي اين شهرستان 1.73 متر است، گفت: طي سفر مسوولان سازمان برنامه و بودجه كشور به اين شهرستان رفع كمبود سرانه فضاي آموزشي در اين شهرستان جزو اولويت ها قرار گرفت.

سليمان پناهنده روز يكشنبه در حاشيه بازديد ديدار جمعي از مسوولان سازمان برنامه و بودجه از مدارس اين شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به تراكم بالاي دانش آموزان در مدارس شهري، افزود: در بازديد رييس امور آموزش و پرورش عمومي و فني حرفه اي سازمان برنامه و بودجه از مدارس پيرانشهر مقرر شد تا در اسرع وقت نسبت به احداث فضاهاي آموزشي جديد در اين شهر اقدام شود.
وي اضافه كرد: همچنين مقرر شد تا 2 باب مدرسه در قالب 27 كلاس در پيرانشهر احداث و مدرسه شبانه روزي شهيد بهشتي اين شهرستان نيز تجهيز شود.
پناهنده ادامه داد: از اين مدارس يك باب مدرسه 12 كلاسه در گردكشانه و يك باب مدرسه 15 كلاسه نيز در داخل شهر به جاي مدرسه تخريبي سميه احداث مي شود.
وي گفت: قول تجهيز مدرسه شبانه روزي پيرانشهر نيز توسط سعيد طاهري، رييس امور آموزش و پرورش عمومي و فني حرفه اي سازمان برنامه و بودجه در بازديد از مدارس اين شهرستان داده شد.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون چهار باب پروژه نيمه تمام آموزشي در اين شهرستان در حال احداث است، بيان كرد: يك مدرسه 6 كلاسه دولتي در شهر و 2 مدرسه خيرساز نيز با هشت كلاس در مهرماه در روستاهاي اين شهرستان افتتاح مي شود.
به گزارش ايرنا پيرانشهر داراي 217 مدرسه با 30 هزار دانش آموز است؛ سرانه فضاي آموزشي آذربايجان غربي 4.5 مترمربع است و از اين لحاظ اين شهرستان در رده هاي پايين كشوري قرار دارد.
3072/7125

سرخط اخبار استان‌ها