۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۸
کد خبر: 82987431
T T
۰ نفر
10 اقامتگاه بوم گردي در شهرستان مراغه تاسيس مي شود

مراغه - ايرنا - رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان مراغه از صدور موافقت اوليه راه اندازي 10 اقامتگاه بوم گردي در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، يعقوب طالبي در گفت و گو با خبرنگاران ايجاد اقامتگاه‌ هاي بوم‌گردي را زمينه‌ ساز توسعه پايدار گردشگري دانست و افزود: راه‌اندازي اقامتگاه‌ هاي بوم‌ گردي با هدف تقويت زيرساخت‌ هاي اقامتي و پذيرايي، ايجاد اشتغالزايي در روستاها، احياء فرهنگ، آداب و رسوم بومي، رونق اقتصادي جوامع محلي و آشنايي گردشگران با جاذبه‌ هاي تاريخي و طبيعي كمتر شناخته شده در مناطق روستايي همواره از اولويت‌ هاي اين اداره به شمار مي‌رود.
وي گفت: در اين راستا 10 موافقت اصولي اوليه جهت راه اندازي اقامتگاه بوم‌گردي در مناطق روستايي شهرستان مراغه صادر شد كه اين تعداد اقامتگاه در روستاهاي هدف گردشگري چكان، خانقاه، كرده ده، ورجوي، نوا و گويجه قلعه واقع شده اند.
رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مراغه خاطرنشان كرد: پروانه بهره برداري صادر شده موقت و داراي اعتبار شش ماهه مي باشد كه پس از رفع ايرادات اوليه و اصلاح آن مطابق با استانداردهاي تعيين شده از سوي متقاضيان، قطعيت يافته و تمديد خواهد شد.
طالبي با بيان اينكه اقامتگاه‌هاي بوم گردي مبلغ فرهنگ و سنن يك منطقه است و پايداري افراد منطقه در حفظ اين اصل، بسيار ضروري است، گفت: با تقويت ظرفيت‌هاي بوم گردي روستاها و همچنين ايجاد اشتغال براي جوانان مي‌توان هم حوزه گردشگري روستايي را پايدار ساخت و هم سبب جلوگيري از مهاجرت از روستاها شد.
آذربايجان شرقي با داشتن 2 هزار و 700 پارچه روستا و منطقه قره داغ (ارسباران) به عنوان منطقه وسيع عشايري از جمله مناطق مستعد براي توسعه بوم گردي در ايران است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي واقع است.
6132/3077

سرخط اخبار استان‌ها