۷ مرداد ۱۳۹۷، ۶:۵۰
کد خبر: 82984450
T T
۰ نفر

وقوع دو زمين لرزه پياپي در شرق اندونزي

۷ مرداد ۱۳۹۷، ۶:۵۰
کد خبر: 82984450
وقوع دو زمين لرزه پياپي در شرق اندونزي

كوالالامپور-ايرنا-زمين لرزه اي به قدرت 6.4 ريشتر و پس لرزه 5.4 ريشتري آن صبح روز يكشنبه جزيره گردشگري 'لومبوك 'در شرق اندونزي را به شدت لرزاند. تاكنون 3 نفر دراثر اين زمين لرزه ها جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ايرنا از شبكه تلويزيوني مترو اندونزي، تاكنون تعداد زيادي از ساختمان هاي اين جزيره كه در همسايگي جزيره بالي در شرق اندونزي واقع شده، در اثر اين زلزله فرو ريختند و اين منطقه در شرايط اضطراري قرار گرفته است.
مركز حوادث زيست محيطي اندونزي گزارش داد: اين زمين لرزه پرقدرت به مدت 30 ثانيه منطقه را اوايل صبح هنگامي كه بسياري از مردم و گردشگران در خواب بودند، لرزاند.
تاكنون از تلفات بيشتر احتمالي گزارشي به دست نيامده اما اقدامات اوليه فوري براي نجات در اين زمينه انجام شده است.
اين زمين لرزه سبب ايجاد امواج شديد در آبهاي اطراف جزيره شده اما هنوز گزارشي در مورد وقوع سونامي ارسال نشده است.
به نظر مي رسد تعدادي از روستاهاي اين منطقه دچار آسيب شديد شده باشد كه كارشناسان درپي دريافت اطلاعات مرتبط هستند.
بلافاصله پس از اين زمين لرزه ، پس لرزه ديگري به قدرت 5.4 ريشتر منطقه را لرزاند كه سبب شد تعداد زيادي از ساختمان هاي منطقه فرو ريزند.
مردم محلي و گردشگران كه از وقوع دو زلزله پشت سرهم در شوك و بهت قرار دارند از ساختمان ها و هتل ها بيرون آمده و نگران ادامه اين وضعيت هستند.
البته مركز لرزه سنجي اروپا قدرت اين زمين لرزه را 6.5 ريشتر اعلام كرده است.
اندونزي با جمعيت بيش از 260 ميليون نفر در منطقه حادثه خيز جنوب شرق آسيا و كمربند آتش قرار گرفته كه اين امر سبب شده اين كشور در طول سال با حوادث طبيعي متعددي از جمله زمين لرزه و آتشفشان هاي متعدد روبه رو شود.
شبك**آساق **1599**1392

سرخط اخبار جهان