۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۱۹
کد خبر: 82984280
T T
۰ نفر
آلمان تجهيزات نظامي  براي تمرينات ناتو وارد گرجستان كرد

باكو – ايرنا – آلمان روز شنبه تجهيزات نظامي براي استفاده در تمرينات نظامي « شريك شايسته 2018 » ناتو، وارد گررجستان كرد .

به گزارش پايگاه خبري آپسني ،به نقل از وزارت دفاع گرجستان ، آلمان وسايل نقليه پياده نظام و ماشين هاي زرهي و نيز گروهي از نظاميان را براي مشاركت در اين تمرينات به گرجستان منتقل كرد .
وزارت دفاع گرجستان همچنين گزارش داد : آلمان امسال در مقايسه با سال هاي قبلي تعداد نيروها و تجهيزات نظامي خود در تمرينات ناتو در گرجستان را افزايش داده است .
تجهيزات و نيروي نظامي آلمان از طريق بندر «كنستانتساي» روماني وارد بندر پوتي گرجستان در ساحل درياي سياه شده و از آنجا به پايگاه نظامي وازياني واقع در حومه تفليس و محل برگزاري تمرينات ناتو مي شود .
وزارت دفاع گرجستان ،پنجشنبه گذشته نيز از ورود نيرو و تجهيزات نظامي آمريكا براي شركت در تمرينات ناتو خبر داده بود .
در اين تمرينات نظامي كه اول تا 15 اوت ( 10 تا 24 مرداد ماه) برگزار مي شود ، 12 فروند ماشين زره پوش Bradley ، پنج فروند تانك، 28 فروند ماشين زره پوش Stryker و تجهيزات نظامي ديگر آمريكا به كار گرفته مي شود .
فرماندهي نيروي نظامي آمريكا مستقر در اروپا نيز گزارش داد : در تمرينات نظامي ناتو ' شريك شايسته -2018 ' در گرجستان از هواپيماهاي نظامي و نيز هلي كوپترهاي Black Hawk و Apache استفاده مي شود .
تجهيزات نظامي آمريكا نيز از بندر كنستانتساي روماني وارد بندر پوتي گرجستان در درياي سياه شده و از اين بندر به پايگاه نظامي وازياني، محل برگزاري تمرينات ناتو منتقل شده است .
علاوه بر تجهيزات نظامي، گروهي از نظاميان آمريكا از اروپا وارد گرجستان شده و گروه هاي نظامي ديگر نيز در چند مرحله قرار است وارد اين كشور شوند .
هدف از برگزاري اين تمرينات ناتو ،بهبود مهارت هاي نظامي و ارتقاي آماده باش رزمي و فعاليت مشترك نيروهاي گرجستان ، آمريكا و كشورهاي ديگر شريك و نيز اداي سهمي به حفظ امنيت و ثبات در منطقه درياي سياه اعلام شده است .
در اين تمرينات نظامي بيش از سه هزار نظامي از گرجستان ، آمريكا ، انگليس ، آلمان ، استوني، فرانسه ، ليتواني ، لهستان ، نروژ ، تركيه ، اوكراين ، جمهوري آذربايجان و ارمنستان حضور خواهند داشت .
تمرينات نظامي ' شريك شايسته ' ناتو براي چهارمين سال متوالي در گرجستان برگزار مي شود و در سال گذشته ميلادي2800 نظامي از گرجستان ، آمريكا ، انگليس ، آلمان ، تركيه ، اسلوني ، ارمنستان و اوكراين شركت داشتند .
خاورم ** 337** 1579

سرخط اخبار جهان