۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82983143
T T
۰ نفر
مبانی انقلابی گری در جامعه ترویج  شود

شهركرد – ایرنا – نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد با تعریف شاخصه های انقلابی گری گفت: مبانی انقلابی گری در جامعه تشریح و ترویج داده شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نكونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهركرد همزمان با پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد: مسئولان و نمایندگان مجلس مراقب باشند تا به دنبال احزاب، سیاسی كاری و گروه بازی نباشند.
وی افزود: منافع مردم و دین باید برای مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اهمیت داشته باشد.
نكونام تصریح كرد: در غیر این صورت نمی توان مدافع حقوق و منافع مردم، كشور و دین بود.
وی یادآور شد: مسئولان و نمایندگان مجلس نگذارند بازیگری های سیاسی، حزبی، جناحی، گروهی و اشرافی گری به انقلاب اسلامی ایران خدشه وارد كند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد به 11 مرداد 1288 سالروز اعدام شیخ فضل الله نوری اشاره و اظهار كرد: این مرجع تقلید در مقابل چشمان مقلدانش به دار آویخته شد.
وی گفت: عده ای در ان روزگار قصد داشتند تا مشروطه را برای خود تصاحب كنند و شیخ فضل الله نوری مقابل آنان ایستاد و به علت بی بصیرتی مردم اعدام گردید.
نكونام تاكید كرد: امروز هم عده ای قصد دارند تا جمهوری اسلامی ایران را برای خود مصادره كنند.
وی همچنین با اشاره به 6 مرداد روز كارآفرینی و آموزش های مهارت فنی و حرفه ای افزود: امروزه بیكاری به عنوان یكی از مهمترین مشكلات كشور و چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد تصریح كرد: اشتغال و مهارت امروزه در جامعه جایگاهی ندارد.
وی یادآور شد: فرهنگ كارآفرینی، كسب مهارت در رشته های مختلف و جلوگیری از وابستگی به شغل های دولتی در جامعه ترویج شود.
نكونام به هفتم مرداد 1376 سالروز رحلت آیت الله مشكینی از امام جمعه كشور اشاره و اظهار كرد: وی یكی از امامان جمعه قوی در سطح جمهوری اسلامی ایران بود.
وی با اشاره به پنجم مرداد 1358 سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران گفت: امروز به هیچ وجه نباید به نماز جمعه با تساهل و تسامح نگاه شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد تاكید كرد: نماز جمعه امری انسجام بخش، اثرگذار و خار چشم دشمنان اسلام و ایران است.
وی افزود: برگزاری و شركت در نماز جمعه از بزرگترین جهادها محسوب می شود.
نكونام تصریح كرد: برگزاری بیست و پنجمین طرح مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی به میزبانی شهركرد بسیار مهم و توجه به آن برای باورمند كردن جامعه و همچنین گفتن و شنیدن یكی از كارهای مهم سنتی به منظور تقویت معارف و باورها است.
2097/7362

سرخط اخبار استان‌ها