۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82979454
T T
۰ نفر

رسانه های جهان به توییت ترامپ واكنش نشان دادند

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82979454
رسانه های جهان به توییت ترامپ واكنش نشان دادند

تهران-ایرنا- رسانه های جهان روز دوشنبه گزارش دادند: دونالد ترامپ در واكنش به هشدار روز گذشته رئیس جمهوری ایران، توییتی تهدیدآمیز منتشر كرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، توییت چند ساعت قبل رئیس جمهوری آمریكا كه كپی برداری از اظهارات پیشین محمد جواد ظریف وزیر خارجه كشورمان بود، در حالی در رسانه های جهان بازتاب داشت كه این رسانه ها معتقدند ترامپ با این توییت به ایران هشدار داد. ترامپ در حساب توئیتر شخصی خود با نوشتن حروفی بزرگ و واكنشی انفعالی به هشدارهای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، نوشت: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریكا را تهدید نكنید.
رئیس جمهوری آمریكا در ادامه توئیت خود در باره سخنان دیروز روحانی كه تاكید كرده «آمریكایی ها باید خوب بفهمند صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست'به خشم آمد و نوشت: پیامدهای آن را متحمل خواهید شد مانند آنچه كه پیشتر و درخلال تاریخ اندكی متحمل شده اند.
ترامپ در ادامه افزوده است: ما كشوری نیستیم كه گفته های خشونت آمیز و مرگ شما را تحمل كنیم.
روحانی روز یكشنبه در همایش روسای نمایندگی های ایران در خارج از كشور كه در مركز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، با بیان اینكه توطئه آخر آمریكا، تلاش برای خسته كردن ملت ایران است، تصریح كرد: بدانید، ملت ایران آقاست و هرگز نوكر كسی نخواهد شد.
وی با اشاره به اینكه «تنگه های زیادی داریم، تنگه هرمز فقط یكی از آنهاست»، افزود كه قادر نیستید ایرانیان را علیه امنیت و منافع ایران تحریك كنید.
رییس جمهوری اظهار كرد: به ملت ایران اعلام جنگ می كنید و دم از حمایت می زنید؟ در همه منطقه پهن شده اید، معنای حرف هایتان را بفهمید.
روحانی تاكید كرد: آمریكایی ها باید خوب بفهمند كه صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست.
در همین حال تارنمای شبكه خبری سی ان ان در بازتابی از توییت امروز ترامپ عنوان كرد: ترامپ در توییتی تهدید انفجاری علیه ایران مطرح كرد.
در ادامه این گزارش آمده است: رئیس جمهوری آمریكا توییت به شدت خشمگینانه علیه ایران نوشت. این توییت كه اواخر روز یكشنبه (به وقت محلی) در صفحه شخصی ترامپ قرار گرفت به دنبال هشدار اخیر رئیس جمهوری ایران نوشته شد.
تارنمای شبكه ان بی سی نیز تصریح كرد: رئیس جمهوری آمریكا در توییتی به رئیس جمهوری ایران هشدار داد.
ترامپ در این توییت نوشت: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریكا را تهدید نكنید. ترامپ این توییت را به دنبال هشدار روز یكشنبه رئیس جمهوری ایران در مورد سیاستهای خصمانه واشنگتن علیه تهران نوشت.
روزنامه نیویورك تایمز نیز عنوان كرد: رئیس جمهوری آمریكا در توییتی ایران را تهدید كرد كه با پیامدهای شدید روبرو خواهد شد.
در ادامه گزارش این روزنامه آمریكایی آمده است: سخنوری ها میان روسای جمهوری ایران و امریكا علیه یكدیگر به طور چشمگیری تشدید شده است. ترامپ در این توییت با حروف بزرگ به هشدار روز گذشته رئیس جمهوری ایران پاسخ داد.
تارنمای شبكه دویچه وله نیز تصریح كرد: در نشانه آشكاری از جنگ لفظی شدید میان ایران و آمریكا، دونالد ترامپ با اعلام اینكه هرگز و هیچ وقت دوباره آمریكا را تهدید نكنید، به اظهارات روز گذشته رئیس جمهوری ایران به شدت واكنش نشان داد.
در ادامه این گزارش دویچه وله آمده است: ترامپ كه پیشتر نیز سابقه انتشار توییت های تند علیه رهبران مخالف سیاستهای آمریكا را داشته در این توییت بار دیگر ایران را تهدید كرد.
تارنمای نشریه تایم با انعكاس خبر خبرگزاری آسوشیتدپرس در این رابطه نوشت: رئیس جمهوری آمریكا در توییتی به همتای ایرانی اش در مورد تهدید كردن آمریكا هشدار داد. ترامپ در این توییت گفت كه ایران به دلیل تهدید كردن آمریكا با خطراتی روبرو خواهد شد.
تارنمای روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت: رئیس جمهوری امریكا اواخر یكشنبه به رئیس جمهوری ایران هشدار داد كه اگر ایران بار دیگر آمریكا را تهدید كند، با پیامدهای جدید روبرو می شود.
تارنمای شبكه سی بی اس نیز عنوان كرد: رئیس جمهوری آمریكا به همتای ایرانی خود هشدار داد كه به خاطر تهدید كردن آمریكا با پیامدهای شدید روبرو خواهد شد.
همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد: رئیس جمهوری امریكا به همتای ایرانی اش هشدار داد كه آمریكا را تهدید نكند كه در غیر این صورت با پیامدهایی روبرو می شود. این هشدار ترامپ پس از هشدار روز یكشنبه رئیس جمهوری ایران در مورد سیاستهای خصمانه آمریكا در قبال ایران مطرح شد.
رویترز در ادامه نوشت: پس از خروج امریكا از برجام، ایران با فشارهای بیشتر آمریكا و اعمال تحریم های دوباره از سوی واشنگتن روبرو بوده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز (دوشنبه) و تنها ساعتی پس از انتشار خبر ایرنا با عنوان «ترامپ از ظریف كپی برداری كرد» این مطلب را در صفحه خود باز نشر كرد.
آسوشیتدپرس نوشت: ایرنا خبرگزاری دولت صبح دوشنبه نوشت كه توییت ترامپ تنها تقلید و كپی برداری از هشدار گذشته وزیر امور خارجه ایران به غرب است كه گفته بود «هرگز یك ایرانی را تهدید نكنید.»
توییت ضد ایرانی ترامپ در حالی منتشر شد كه مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا نیز با حضور در جمع معدود مخالفان جمهوری اسلامی ایران كه پیشینه اقدامات تروریستی آنها بر كسی پوشیده نیست، بار دیگر ایران ستیزی خود را به نمایش گذاشت و اظهاراتی را علیه ایران مطرح كرد. این در حالی است كه بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واكنش به این اظهارات پمپئو با محكوم كردن اظهارات سخیف و بی پایه و اساس وزیر خارجه آمریكا در جمع گروهی از آمریكایی - ایرانیان مقیم این كشور در كالیفرنیا اظهار داشت: سخنرانی مزورانه و سخیف وزیر خارجه آمریكا در این جمع كه صرفا یك اقدام ابزاری و تبلیغاتی بود، بیش از همیشه نشانگر درماندگی بی حد و حصر دولت آمریكا در شرایط پس از خروج غیرقانونی این كشور از برجام و عدم دستیابی به اهداف خود از این اقدام یك سویه و نابخردانه و انزوای جهانی ناشی از آن است.
اروپام***9234**1908
۰ نفر