۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82977370
T T
۰ نفر

مشاوره قبل از ازدواج ضروري است

۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82977370
مشاوره قبل از ازدواج ضروري است

گناوه-ايرنا- كارشناس ارشد مشاوره خانواده گفت: مشاوره قبل از ازدواج با برگزاري كلاس هاي آموزشي ضروري است كه مي تواند تا حد بسيار زيادي از آسيب هاي اجتماعي از جمله بروز پديده طلاق پيشگيري كند.

به گزارش ايرنا، اعظم رضايي روز شنبه در كارگاه آموزشي ازدواج درخانه سازمان هاي مردم نهاد (سمن ها) بندرگناوه افزود: باتوجه به اينكه يكي از معضلات قرن حاضر پديده طلاق است و آمارها نشان مي دهد در جوامع روبه افزايش است، مشاوره قبل از ازدواج يكي از راه هاي جلوگيري از اين روند است.
وي اظهارداشت: خانواده ها در دهه هاي اخير برنامه هاي مشاوره اي را جدي گرفته و برخلاف قديم كه از آدم هاي غيرمتخصص و كم تجربه بهره مي برند هم اينك به افراد كاردان و متخصص مراجعه مي كنند.
عضو سازمان نظام روان شناسي تهران گفت: مشاوره قبل از ازدواج كه به همت عده اي از متخصصان مسايل خانواده و روان شناسان در كشور مرسوم شده اما هنوز در جامعه نهادينه نشده است.
رضايي ادامه داد: بيشتر زوج ها متوجه نيستند كه كلاس هاي آموزشي قبل از ازدواج براي تداوم و پايداري زندگي نقشي مهم ايفا مي كند و مي تواند تا 30 درصد از بروز جدايي كاسته و به سمت شادي هدايت كند.
اين كارشناس گفت: شركت در كلاس هاي مشاوره اي مي تواند از استرس هاي شايع زمان قبل از ازدواج بكاهد و با تلاش بيشتر احتمال موفقيت را در درازمدت افزايش بخشد.
وي افزود: پژوهش ها نشان مي دهد، يك سال پيش از ازدواج و يا حتي 6 ماه قبل از آن فرصت بسيار مناسب براي حضور در كلاس و دوره هاي آموزشي است كه دراين زمان، ميزان استرس و عادات منفي در پايين ترين حد خود قرار دارد و از همان لحظه مي توان الگوهاي ارتباطي را برقرار و محقق ساخت.
مسئول خانه سمن هاي گناوه گفت: اين كارگاه آموزشي بصورت رايگان و به همت واحد فرهنگي سازمان بين المللي خيريه آبشار عاطفه ها و با همكاري خانه سازمان هاي مردم نهاد و اداره ورزش و جوانان گناوه اين شهرستان برگزار شده كه به مدت سه روز ادامه دارد.
مصطفي خرمي افزود: افزايش سطح كمي و كيفي چنين كلاس هايي براي كاهش آسيب هايي نظير طلاق موثر است.
وي گفت: آموزش و آگاهي بخشي يكي از بهترين روش هاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي بشمار مي آيد.
6164/6043**

سرخط اخبار استان‌ها