۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82977051
T T
۰ نفر
سرپرستی 20 رشته ورزشی اعزامی به جاكارتا به بانوان سپرده شد

تهران- ایرنا- «مهین فرهادی زاد» نماینده سرپرست كاروان ایران به بازی های آسیایی 2018 و رئیس كمیسیون ورزش و زنان كمیته ملی المپیك از ثبت ركورد جدید دیگری در ورزش با انتخاب 20 سرپرست زن رشته های اعزامی به بازی های آسیایی 2018 جاكارتا برای نخستین بار خبر داد.

فرهادی زاد كه انتخاب وی برای نخستین بار به عنوان نماینده سرپرست كاروان ركورد جدیدی در تاریخ ورزش زنان محسوب می شود، روز شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: همچنین در این بازی ها 40 سرپرست مرد برای رشته های مختلف حضور دارند كه البته حضور حدود 160 ورزشكار زن همراه با مربی، كادر فنی و سرپرست تیم ها بی سابقه است.
وی افزود: برای نخستین بار هم در تاریخ بازی های آسیایی، ایران با 600 ورزشكار و همراه در این رویداد شركت می كند. اولین حضور كاروان ورزشی ایران پس از انقلاب در بازی های آسیایی 1982 دهلی نو با 43 ورزشكار بود كه این تعداد در بازیهای 2018 اندونزی به بیش از 380 بازیكن افزایش یافته است.
نماینده سرپرست كاروان ایران در بخش زنان درباره این مسئولیت جدید، گفت: كمیته ملی المپیك و وزارت ورزش و جوانان این تفكر را داشتند كه یك بانو هم در كنار كاروان برای پیگیری مربوط به زنان ورزشكاران حضور داشته باشد كه برای نخستین بار این شرایط فراهم شد.
این فعال با سابقه ورزش كشور درباره حضور پرشمار زنان در این رویداد و پیامی كه می تواند فراتر از قهرمانی داشته باشد، اظهار داشت: این حجم از حضور و كسب مسئولیت های مختلف تلنگری به ماست كه در جامعه برای رشد و بالندگی نیاز به تربیت و توجه به دو بال (زن و مرد) انسان داریم و باید این تفكر در جهت رشد سوق یابد تا برای دختران و پسران برنامه ریزی كرده و با ایجاد فرصت های برابر عدالت جنسیتی را در همه بخش ها تسری دهیم.
فرهادی زاد ادامه داد: این توجه بدان معنا نیست كه صرفا زنان از این حقوق بهرمنده شوند، برای این كه حقوق بشر جاری شود و جامعه باید از زنان و مردانی منتفع شود كه فرصت برابر برای تربیت و كشف استعدادها وجود داشته باشد.
وی اضافه كرد: در كنار این ها زنان ورزشكاری كه در رویدادهای مختلف به عنوان سفیر حضور می یابند از كسب عناوین برتر گرفته تا پرچم داری یك كاروان، رسالت خطیری برعهده دارند، زیرا الگوساز شدند.
رئیس كمیسیون ورزش و زنان كمیته ملی المپیك گفت: زمانی كه بانویی الگو می شود باید در رفتار و منش و كردار و گفتار توجه و اهتمام كند؛ زیرا دیگران از وی یاد می گیرند.
هجدهمین دوره بازی های آسیایی از 27 مرداد تا 11 شهریور ماه و با حضور بیش از 11 هزار ورزشكار از 40 كشور به میزبانی سه شهر اندونزی برگزار می شود و بیش از 380 ورزشكار زن و مرد ایرانی از 29 فدراسیون ورزشی در این رقابت ها شركت خواهند كرد.
همچنین برای نخستین بار بیش از 105 زن ورزشكار در بازی های آسیایی حضور می یابد و برای دومین بار در تاریخ این بازها پرچمداری كاروان به یك بانو سپرده شده است.
ایران كه در هفدهمین دوره بازی های آسیایی 2014 اینچئون كره جنوبی با 276 ورزشكار در 22 رشته و با 21 مدال طلا، 18 نقره و 18 برنز جایگاه پنجمی را به خود اختصاص داد، سهم مدال آوری زنان در این رویداد 16 نشان رنگارنگ بود.
ورزشی**9250**1584
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش