۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۹:۴۴
کد خبر: 82970967
T T
۰ نفر
نبود منابع مالي بزرگترين چالش مقابله با خشكسالي است

جيرفت - ايرنا - فرماندار جيرفت با بيان اينكه مجموعه مديريتي اين شهرستان در هر شرايطي آماده اجراي طرح هاي حفاظت و احيا منابع آبي است گفت: نبود منابع مالي بزرگترين چالش مقابله با خشكسالي در جيرفت به شمار مي رود.

احمد اميني روش روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به دماي 50 درجه سانتي گراد در جيرفت جيرفت اشاره كرد و افزود: خشكسالي به طور حتم در چنين شرايطي بسيار شديدتر اثرات خود را نمايان مي كند.
وي با تاكيد بر لزوم ورود خيران به عرصه مقابله با خشكسالي و كمبود آب ادامه داد: تمام شهرهاي جنوب استان كرمان با مشكل كمبود منابع آبي مواجه است.
فرماندار جيرفت با اشاره به حساسيت ويژه دولت نسبت به مشكلات مربوط به كم آبي اظهار داشت: دولت با امكانات موجود به تنهايي توان مقابله با اين بحران را ندارد و مي طلبد مردم شرايط امروز را درك كنند و براي مبارزه با خشكسالي به ميدان بيايند.
اميني روش به ميزان مصرف آب توسط بخش كشاورزي اشاره كرد و گفت: چندين سال است كه فرياد مي زنيم بايد از آبياري سنتي دست كشيده و به اجراي سيستم هاي آبياري نوين در كشاورزي روي بياريم.
وي با اشاره به زيان هاي اخير كشاورزان در فروش محصولات كشاورزي همچون گوجه، سيب زميني و هندوانه اضافه كرد: سازمان جهاد كشاورزي تسهيلات بهتري را با شرايط آسان تر در اختيار كشاورزان قرار دهد تا تمام مزارع و باغ ها به سامانه هاي جديد آبياري مجهز شده و كشاورزان نيز متعهد شوند از كاشت محصولات پرمصرف در آب خودداري كنند.
فرماندار جيرفت بيان كرد: اگر همه ما نسبت به مصرف آب در بخش هاي خانگي، كشاورزي و صنعت حساس باشيم مي توانيم بسياري از مشكلات ناشي از خشكسالي و كمبود آب را رفع كنيم.
شهرستان جيرفت با 308 هزار نفر جمعيت از چهار بخش مركزي، اسماعيلي، ساردوئيه و جبالبارز تشكيل شده و در فاصله 230 كيلومتري جنوب كرمان واقع است.
جنوب استان كرمان يك سوم مساحت اين استان را به خود اختصاص داده و از هفت شهرستان جيرفت، عنبرآباد، كهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب و فارياب تشكيل شده است كه تمام اين شهرها با بحران خشكسالي و كمبود آب مواجه هستند.
3029/7450/7429

سرخط اخبار استان‌ها