۱۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 82965947
T T
۰ نفر
عزاداري خياباني شهادت امام صادق در آستارا برگزار شد

آستارا - ايرنا - مردم شيعه و سني آستارا در سالروز شهادت امام صادق (ع) با راه اندازي دسته هاي عزاداري در خيابان هاي اين شهر سوگواري كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سوگواران صادق آل محمد (ص) روز دوشنبه از مقابل سپاه ناحيه آستارا تا مسجد امام جعفر صادق (ع) اين شهرستان به سينه زني و عزاداري خياباني پرداخته و با بر افراشتن پرچم هاي عزا عشق و علاقه خود را به اهل بيت پيامبر خدا (ص) نشان دادند.
حضور تعدادي از شيعيان جمهوري آذربايجان، برپايي ايستگاه صلواتي و توزيع نذورات بين عزاداران از نكات قابل توجه اين آئين بود.
حجت الاسلام محرم فيضي استاد حوزه علميه آستارا در اجتماع مردم عزادار در مسجد امام جعفر صادق (ع) اين شهرستان گفت: شاگردان امام صادق (ع) محافظان اصلي حريم اسلام بودند و امروز، شيعيان آن حضرت با تبعيت از سيره رئيس مذهب تشيع و با اعمال صالح خود، بايد نگهبان اصلي مكتب الهي باشند.
وي ادامه داد: دوران 34 ساله امامت امام صادق (ع) با 12 خليفه همراه بود و ايشان در دوران امامت خود با دعوت مردم به ولايت، لحظه اي از خدمت صادقانه به اسلام غافل نبودند.
وي افزود: تربيت و پرورش چهار هزار شاگرد، رشد سريع و چشمگير مذهب تشيع و جهاد علمي و ديني از خدمات ارزشمند آن امام بزرگوار به اسلام و مسلمين بود.
مداحي و ذكر مصيبت در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع) از ديگر بخش هاي اين آئين بود.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و نوار مرزي جمهوري آذربايجان واقع شده و 17 درصد جمعيت اين شهرستان اهل سنت است.
7105 / 7124 / 2007

سرخط اخبار استان‌ها