۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۴
کد خبر: 82962755
T T
۰ نفر

ميز خدمت مسير حل مشكلات مردم را هموار مي كند

۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۴
کد خبر: 82962755
ميز خدمت مسير حل مشكلات مردم را هموار مي كند

همدان- ايرنا- معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه ملاير گفت: استقرار ميز خدمت در دستگاه هاي اجرايي مسير روان سازي و حل مشكلات مردم را هموار مي كند و سرعت، دقت و شفاف سازي را در خدمت رساني به ارباب رجوع افزايش مي دهد.

به گزارش ايرنا، سعيد كتابي روز پنجشنبه حين پاسخگويي به مراجعان و بررسي مشكلات در ميز خدمت فرمانداري ملاير در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: با توجه به اينكه دولت تدبير و اميد نگاه ويژه اي به ارايه خدمت بي منت به مردم و تكريم ارباب رجوع و حقوق شهروندي دارد، ميز خدمت در دستگاه هاي اجرايي راه اندازي شد.
وي با تاكيد بر اينكه افراد با انگيزه و كارآمد بايد پشت ميز خدمت قرار گيرند، افزود: ميز خدمت بايد محلي براي پاسخگويي به مشكلات ارباب رجوع باشد و ارباب رجوع از طريق اين ميز تمامي خدمات مورد نياز خود را دريافت كند.
كتابي با اشاره به ابلاغ دستورالعمل رئيس جمهوري در قالب مصوبه هيات وزيران مبني بر تشكيل ميز خدمت در دستگاه هاي اجرايي، ارايه خدمت بهتر و تكريم مردم را از جمله اهداف اجراي اين طرح برشمرد و بيان كرد: از ابتداي تيرماه امسال ميز خدمت در بسياري از دستگاه هاي اجرايي اين شهرستان مستقر شده است.
وي ادامه داد: فلسفه ميز خدمت اين است كه ارباب رجوع زمانيكه وارد اداره اي مي شود، بدون كمترين پرس و جو و در كوتاه ترين زمان ممكن به كارهايش رسيدگي شود و راهنمايي ها كافي را دريافت كند.
كتابي با بيان اينكه كارشناسان از واحدهاي مختلف هر اداره بويژه دستگاه هاي خدمات رسان و اجرايي كه مراجعان زيادي دارند، در ميز خدمت حاضر مي شوند، افزود: قرار است اين خدمت به 2 صورت دستي و الكترونيكي انجام شود.
معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه ملاير اظهار داشت: راه اندازي ميز خدمت را به تمامي دستگاه هاي اجرايي شهرستان ابلاغ كرديم و يك تيم بازرسي نيز به صورت روزانه فعاليت ميز خدمت را در اين دستگاه ها مورد بررسي و بازرسي قرار مي دهد.
كتابي گفت: برخي از دستگاه هاي اجرايي شهرستان هنور در راه اندازي ميز خدمت ورود پيدا نكرده اند، كه با توجه به بازرسي هاي انجام شده تذكرهاي لازم داده شده است.
وي با بيان اينكه ميز خدمت از ابتداي تيرماه در فرمانداري ويژه ملاير مستقر شده است، بيان كرد: كارشناسان از هر واحد فرمانداري و حوزه هاي معاونت از ابتداي وقت اداري در ميز خدمت قرار مي گيرند و پاسخگوي مردم هستند.
كتابي يادآور شد: فرماندار ملاير نيز در ساعت هاي مشخصي در ميز خدمت حاضر مي شود، در عين حال كه به بخشدار مركزي نيز تاكيد كرديم با حضور در ميز خدمت در ساعت هاي مقرر پاسخگوي ارباب رجوع باشد.
وي افزود: به مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان نيز تاكيد كرده ايم كه در زمان هاي مقرر با هدف تكريم و سرعت بخشيدن به انجام كار ارباب رجوع، در ميز خدمت حاضر شوند.
به گزارش ايرنا، ساختار اداري ميز خدمت در پي تصويب 'منشور حقوق شهروندي' در تاريخ 28 اسفند 95 و به دنبال صدور بخشنامه در يكم خرداد 97 نهاد رياست جمهوري، راه اندازي شده است.
در اين راستا از ابتداي تيرماه امسال ميز خدمت در بسياري از دستگاه هاي اجرايي راه اندازي شده است و تا قبل از مهيا شدن زيرساخت هاي الكترونيكي، ميز خدمت به صورت حضوري پاسخگوي مراجعان است.
7528/2090

سرخط اخبار استان‌ها