۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۰
کد خبر: 82959367
T T
۰ نفر
گزارش روزنامه اسپانیایی از ربودن نوزادان یمنی توسط اسرائیل

مادرید - ایرنا - روزنامه'پوبلیكو'اسپانیا در مقاله ای نوشت كه رژیم صهیونیستی به مدت چندین سال اقدام به ربودن نوزادان یمنی و تحویل آنها به خانواده های یهودی اروپایی می كرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این مقاله به قلم نازنین آرمانیان افزود: پس از چندین دهه انكار ، اسرائیل سرانجام به ربودن صدها نوزاد اعتراف كرد . در بین سالهای 1948 و 1954 و در چارچوب تاسیس اسراییل، اخراج صدها هزار فلسطینی و اشغال سرزمین هایشان، یهودیان تازه وارد شده از اروپا به این سرزمین ها ، یك طرح گسترده از قاچاق كودكان را سازمان دادند.
پوبلیكو افزود:تفاوت اصلی‌ بین این و دیگر شبكه های غیر رسمی‌ قاچاق نوزادان در دیگر كشورها ، این است كه داستان بنیادی اسراییل كه مدعی است كه 'پناهگاهی برای یهودیان تحت تعقیب' بوده را كاملا برملا می‌ كند.
این روزنامه نوشت : یهودیان اشكنازی (اروپای شرقی‌ و مركزی ) به ربودن نوزادان یهودی میزراحی ( كشورهای اكثریت مسلمان مشرق و شمال آفریقا) پرداخته و آنها را بین هم تقسیم كردند. حتی با ارقام رسمی‌ ، یكی‌ از هر 8 كودك یمنی زیر چهار سال، ربوده شده و فعالان اكنون به دنبال نزدیك به 8 هزار نوزاد هستند.
رسانه مذكورتصریح كرد:به نژادی(یوژنیك)نژادپرستانه، بخشی از پایه و اساس جنبش صهیونیسم و 'قوم برگزیده' بود و رژیم جدید به دنبال پر كردن سرزمین های اشغال شده با یك نژاد برتر بود.چون یهودیان سفید پوست و متمدن زیادی را در دسترس نداشتند، افراد 'سبزه و ابتدایی' را به آنجا بردند تا كه آنها را به كیبوتص یا دهكده خانواده های اشكنازی كه یهودیان جدید، مدرن و سكولار كه اسراییل سزاوار آن بود و تورات را یك متن قدیمی‌ و باستانی قلمداد می‌ كردند، تبدیل كنند.
نشریه افزود: این رسوایی، جوامع را متاثر كرده است.در سال 1994، «اوزی مشولام» یك رابی یهودی ، از دولت به خاطر ربودن حدود 4500 فرزند یهودیان یمنی مهاجر شكایت كرد .در طول تقریبا دو ماه ، نیروهای ویژه ، خانه او كه در آن گروهی از افراد متدین خواستار عدالت گردهم آمده بودند را محاصره كرده ، یك جوان 19 ساله را كشتند و بقیه افراد را دستگیر كردند .مشولام 5 سال در زندان حبس بود .
پوبلیكو در مورد اینكه قاچاق كودكان چگونه انجام می‌ شد، نوشت :هنگامی كه اسراییل بنیانگذاری شد، ده ها هزار یهودی ازسراسر جهان به 'بهشت وعده داده شده' نقل مكان كردند .تنها از یمن، حدود 50 هزار یهودی عرب در 380 پرواز مخفی‌ هواپیماهای بریتانیایی و آمریكایی در چارچوب عملیات موسوم به 'فرش جادویی' به اسراییل برده شدند.
روزنامه ادامه داد:در حالی‌ كه یمنی ها در آنجا در اردوگاه های ناسالم و با كمبود امكانات مستقر شده و دولت برای تحقیر این افراد از حشره كش های 'د د ت'برای ضد عفونی‌ كردنشان استفاده می‌ كرد ، از مهاجران اروپایی با احترام استقبال می‌ شد و در مراكز مشخص شده و راحت اسكان داده می‌ شدند .
رسانه مذكور تصریح كرد :بازار سیاه نوزادان را پرسنل بهداشت و درمان ، مددكاران اجتماعی ، وكلا، كارمندان وزارت كشور از جمله قضات و حتی شركت های كفن و دفن تشكیل می‌ دادند كه با جعل اسناد - تغییر نام كودكان ، شماره شناسایی ، گواهی فوت و غیره و با حمایت قانونی اقدام به این كار می كردند.
به گفته رسانه، این قانون در تلاش برای حفاظت از كودك پرورشگاهی و افرادی كه این كودكان به آنها داده می‌ شدند، ادعا داشت كه رضایت والدین اصلی‌ برای دادن كودكانشان به افراد دیگر لازم نیست و حتی افشای اطلاعات این اقدامات با هدف جلوگیری از اینكه والدین از سرنوشت كودكان خود آگاه شوند را یك جرم قلمداد كرده بود و حتی والدینی كه خواستار اطلاع از سرنوشت كودكان خود بودند را جریمه می‌ كردند .
نشریه خاطرنشان ساخت:برخی‌ از افرادی كه كودكان به آنها داده می‌ شدند و معادل 5 هزار دلار آن وقت را برای گرفتن كودكی پرداخت كرده بودند از این واقعیت باخبر بودند، برخی‌ حدس می‌ زدند و فقط اندكی‌ بودند كه از آن خبر نداشتند .
شهادت قربانیان این وقایع ، فرمول های استفاده شده در قاچاق كودكان را نشان می‌ دهد:
«یونا یوسف» تعریف می‌ كند كه پرستاران اردوگاه یك روز با این بهانه كه می‌ خواهند دختر و دو خواهر زاده او را معاینه كنند ، آنان را به بیمارستان بردند و پس از آن ، به وی حق دیدن فرزندش را ندادند و دیگر هیچوقت او انان را ندید .
والدین اصلی‌ «گیل گرانبام» كه در سال 1956 ربوده و به زوج زنده مانده از هولوكاست داده شد ، وی را به رغم اینكه پرستاران گفته بودند كه فوت كرده ، اكنون زنده پیدا كردند .
«بوآز شربی»متولد 1947 از ربوده شدن خواهر دو قلوی خود شكایت دارد .وی می‌ گوید كه مواردی از مادرانی وجود دارد كه یكی‌ از دوقلوها و یا حتی هر دوی آنها را در زمان زایمان می‌ ربودند و می‌ گفتند كه آنها مرده به دنیا آمدند .به این مادران هیچوقت ، جسد نوزاد ، گواهی فوت و یا حتی قبری از نوزادشان نشان داده نشد .
پوبلیكو افزود:«زوی امیری» 64ساله وقتی‌ كه هیچ عكس یا گواهی تولد خود را پیدا نكرد، از این حقیقت باخبر شد . وی 34 سال به دنبال والدین اصلی‌ خود كه تونسی بودند گشت تا اینكه مادر خود را در یك آسایشگاه روانی‌ پیدا كرد .مادرش نتوانسته بود از دست دادن پسرش را تحمل كند .
به «آدینا» كه امروز نام «میریام شوكر» را دارد ، گفته بودند كه والدینش او را رها كردند تا كه او با این غم به دنبال آنها نباشد.
به عقیده «شوشانا مادمونی گربر» محقق یهودی، اسراییل در سازماندهی ربودن نوزادان دست داشته یا كه از آن چشم پوشی كرده ، در هر دو مورد این دولت بر اساس تعریف سازمان ملل ، یك عمل جنایتكارانه انجام داده است .
اروپام *5*491**1590