۱۹ مهر ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 8295685
T T
۰ نفر
داروی جدیدی برای درمان سرطان پوست ساخته شد # برلین، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/07/84 خارجی.آلمان.علمی.سرطان پوست. به رغم اینکه در مقابله با سرطان پوست، شیمی درمانی همچنان ضروری است، اما داروهای جدید به طور تعیین کننده ای موفقیت در درمان این نوع بیماران را افزایش می دهند. به نوشته روز سه شنبه روزنامه آلمانی "هندلزبلات"، هم اکنون داروهای جدید تولید شده در اولین آزمایش های کلینیکی تاثیرات خوبی از خود نشان داده اند.
این داروها به دنبال نابودی کل غده و سلولهای سرطانی نیستند بلکه حیات سلول را نابود می کنند. این داروها که توسط شرکت های داروسازی "اونیکس" و "بایر" بطور مشترک تولید شده درحال حاضر نمی توانند جایگزین روش شیمی درمانی برای بیماران مبتلا باشند. "کلاوس گاربه" مدیر بخش پوست شناسی کلینیک دانشگاه توبینگن معتقد است که داروهای جدید ضدسرطان پوست بر روی تمام مولکول هایی تاثیر می گذارند که در تومورها به روش خاصی فعال هستند. درحال حاضر در روش شیمی درمانی از داروهایی استفاده می شود که از رشد سلول جلوگیری و یا اینکه آن را نابود می کنند که از عوارض آن به عنوان نمونه می توان به ریزش مو در بیماران تحت درمان اشاره کرد. پژوهشگران هم اکنون به نقش تک تک مولکول ها درزندگی یک سلول پی برده اند.
به گفته گاربه، نتایج آزمایشها بر روی داروهای جدید علیه سرطان پوست صرفا در ترکیب با شیمی درمانی کلاسیک موفقیت آمیز هستند اما این داروها درجه موفقیت در درمان را به طور تعیین کننده ای افزایش می دهند. اولین نتایج مطالعات و آزمایشها درباره این داروهای جدید، در اجلاس سالانه جامعه اروپایی برای پژوهش پوست ارایه شده است. نتایج تحقیقات در مبارزه با سرطان پوست را می توان اغلب برای سرطان های دیگر نیز به کار برد و استفاده کرد. سرطان پوست سریع ترین میزان رشد در بین انواع سرطان را دارد و سالانه در آلمان سه هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند. اروپام/2050/250/1439/1392
۰ نفر