۸ تیر ۱۳۹۷، ۸:۳۹
کد خبر: 82956222
T T
۰ نفر

چین: پكن همچنان خواهان حفظ و اجرای برجام است

۸ تیر ۱۳۹۷، ۸:۳۹
کد خبر: 82956222
چین: پكن همچنان خواهان حفظ و اجرای برجام است

پكن - ایرنا - نماینده دائم چین در سازمان ملل اظهار كرد پكن با برخورد عینی، بی طرفانه و مسئولیت شناسانه، رایزنی‌ها در مورد برجام را با طرف‌های مختلف حفظ كرده و به طور پیوسته برای دفاع و اجرای این توافقنامه بین المللی تلاش می‌كند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، رادیو بین المللی چین به نقل از 'ما جائو شو' نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد افزود: چین همواره از حل مساله هسته‌ای ایران از طریق سیاسی و دیپلماتیك حمایت كرده و برای تقویت سیستم ضد گسترش هسته‌ای بین‌المللی و حفاظت از صلح و ثبات بین‌المللی و منطقه‌ای تلاش می‌كند.
او با اشاره به اینكه برجام ثمره مهم چند جانبه گرایی می باشد اظهار كرد قرارداد هسته ای ایران نمونه موفقیت‌آمیز حل مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای از طریق سیاسی و دیپلماتیك است.
به گفته وی برجام برای حفاظت از سیستم ضد گسترش هسته‌ای بین‌المللی و پیشبرد صلح و ثبات خاورمیانه نقش مهمی ایفا كرده و مورد استقبال جامعه بین‌المللی قرار گرفته است.
'ما' با تقدیر از تلاش‌های طرف‌های ذی ربط برای اجرای این توافقنامه از خروج آمریكا از برجام ابراز تاسف كرد.
نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد افزود: چین از طرف‌های مختلف می خواهد از طریق گفت و گو و همكاری پایدار، مساله هسته ای ایران حل و فصل شود.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در 18 اردیبهشت به صورت یكجانبه از توافق بین المللی هسته ای ایران موسوم به برجام خارج شد اما روسیه، چین، اروپا و ایران اعلام كردند به این توافق وفادار خواهند ماند.
جمهوری اسلامی ایران تاكید كرده است شرط ماندن در این توافق، بهره مندی از منافع اقتصادی است كه با بازگشت تحریم های ثانویه آمریكا به خطر افتاده است.
**آساق*1904*شبس **

سرخط اخبار جهان