۷ تیر ۱۳۹۷، ۷:۵۶
کد خبر: 82955311
T T
۰ نفر
هنرمند میناكار در استان مركزی 120 شغل ایجاد كرد

اراك - ایرنا - معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مركزی گفت:هنرمند میناكار این استان با برگزاری دوره های آموزش حرفه ای برای 120 نفر فرصت شغلی جدید ایجاد كرد.

قاسم كاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این هنرمند با همكاری همسرش در طول چهار سال موفق شد علاقه مندان به این رشته را آموزش تخصصی دهد.
وی اظهار داشت: آموزش دیدگان این رشته پس از كسب مهارت، آثار میناكاری را در منزل تهیه و مرحله پخت را به استادكار خود می سپارند و یك زنجیره كارگاهی حرفه ای در حوزه تولید محصولات میناكاری ایجاد شده است.
معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مركزی گفت: هر هنرمند در منزل حدود 20 اثر میناكاری در ماه به ارزش تقریبی 30 میلیون ریال با سفارش از داخل و خارج استان تولید می كند.
كاظمی افزود: استاندار مركزی در ابلاغیه ای استفاده از صنایع دستی به عنوان هدیه را برای دستگاه های دولتی اعلام كرده كه این مهم در بازاریابی محصولات میناكاری نقش برجسته ای دارد.
وی اظهار داشت: كیفیت محصولات میناكاری استان مركزی و تنوع و جذابیت در آن باعث شده كه صادرات چمدانی این رشته صنایع دستی در استان افزایش پیدا كند.
معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مركزی گفت: تولید صنایع دستی میناكاری در استان با استفاده از تصاویر و به كارگیری مواد مرغوب انجام می شود و با محصولات میناكاری اصفهان و شیراز به عنوان قطب تولید این تولیدات، رقابت می كند.
348 رشته صنایع دستی در كشور وجود دارد كه 110 رشته آن در استان مركزی فعال است.
6991/6013/