۶ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۳۸
کد خبر: 82955156
T T
۰ نفر
اسكله صيادي دير و بردخون نياز به اعتبار ملي دارد

بوشهر- ايرنا- فرماندار دير استان بوشهر گفت: تعمير و تجهيز اسكله صيادي دير و سرعت بخشي به احداث و تكميل موج شكن بردخون اعتبار ملي نياز دارد.

به گزارش ايرنا، حمزه اعتماد روز چهارشنبه در نشست با معاون شيلات كشور در دير افزود: عمليات اجرايي اسكله و موج شكن خورخان بردخون با كمك نفت و شيلات در دولت تدبير و اميد آغاز شد.
وي اضافه كرد: براي سرعت بخشي به اين طرح ملي و تكميل آن نياز به اعتبار ملي است تا دغدغه مردم بخش بردخون هرچه زودتر برطرف شود.
فرمانداردير اظهار داشت: تاكنون 10 ميلياردريال از اعتبارات شهرستان براي اسكله، مرزباني و انتقال برق خورخان بردخون هزينه شده است.
وي ادامه داد: براي تعمير و تجهيز اسكله صيادي دير اعتبار شهرستان به تنهايي كافي نيست و نياز به اعتبار ويژه ملي دارد.
اعتماد در ارتباط با صيد غيرمجاز ترال بيان كرد: صيد غير مجاز ترال(كف روب) توسط شماري از صيادان غيربومي موجب گلايه و اعتراض صيادان شهرستان شده است.
وي گفت: با اين شيوه صيد در فصل صيد ممنوع ضربه بزرگ و خطرناكي به ذخاير آبزيان دريايي و ادوات صيادان وارد مي كند و مجازات شناورهاي متخلف توسط شيلات بايد تشديد شود.
فرماندار دير يادآورشد: با توجه به مسافت طولاني تا رسيدن به صيدگاه و قدرت پايين موتور قايق هاي صيادي اين شهرستان، صيادان خواستار مجوز افزايش قدرت اين شناورها هستند.
وي بيان كرد: تامين سوخت و افزايش نيروي حراست آبزيان دريايي شيلات از خواسته هاي جامعه صيادي است كه با نيروي اندك نمي توانند با افراد متخلف در دريا مقابله كنند.
مدير تعاوني صيادي دير گفت: چند سال است كه ذخايردريايي توسط شماري از شناورهاي غيربومي متخلف نابود شده است و بايد با اين شناورها برخورد جدي صورت بگيرد.
حسين بهشتي نژاد افزود: ظرفيت اصلي اسكله صيادي دير براي 72 شناور در نظرگرفته شده اما اكنون بيش از 500شناور كار پهلوگيري و تخليه را انجام مي دهند.
وي گفت: ازدحام و اختلاط شناورهاي صيادي و باري در اسكله اختصاصي شيلات باعث نگراني جامعه صيادي شده است كه مسئولان بايد براي حل اين مشكل چاره انديشي كنند..
رئيس تعاوني صيادي بندردير، خواستار حل مشكل تسهيلات بانكي صيادان، احداث اسكله اختصاصي براي قايق هاي صيادي، توجه به طرح هاي اشتغال زايي پرورش ماهي درقفس و پرورش ميگو و اعتبار ويژه براي تعمير اسكله شيلات شد.
شهرستان دير در فاصله 200 كيلومتري جنوب استان بوشهر قراردارد كه بيش از 500 شناور، قايق و كشتي صيادي در قالب پنج هزار نفر صياد بصورت مستقيم به صيد و صيادي مي پردازند.
7207/6043

سرخط اخبار استان‌ها