۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82950344
T T
۰ نفر
نمايشگاه فرهنگي مبارزه با اعتياد در آستارا داير شد

آستارا - ايرنا - نمايشگاه فرهنگي عكس و پوستر مقابله با اعتياد به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان آستارا داير شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا رئيس اداره بهزيستي آستارا روز شنبه در آئين افتتاح اين نمايشگاه در محل نمايشگاه هاي دائمي اين شهرستان گفت: هدف از برپايي اين نمايشگاه، عرضه آثار زيانبار موادمخدر و عواقب جبران ناپذير آن است و اين اقدامات باعث دوري مردم از مواد مخدر مي شود.
فرشاد پورافقي افزود: در اين نمايشگاه حدود 300 قطعه عكس و پوستر در قالب 16 غرفه و به مدت يك هفته از ساعت 17 تا 21 عرضه شده و برگزاري كارگاه هاي آموزشي براي شهروندان از برنامه هاي جانبي نمايشگاه است.
وي اظهار كرد: بهترين راه مبارزه با مصرف مواد مخدر، پيشگيري و آگاه سازي جامعه از خطرات و مضرات اعتياد است و بخشي از پوسترها به آشنايي با داروها و مواد اعتياد آور اختصاص يافته است.
فرماندار آستارا نيز در اين آئين گفت: مواد مخدر خانواده هاي زيادي را از هم گسيخته و كودكان بسياري را بي سرپرست و بدسرپرست كرده و يكي از وظيفه هاي ستاد مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با گسترش مصرف آن است.
يونس رنجكش افزود: اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر ضروري است و رسانه هاي ارتباط جمعي، استادان دانشگاه و مدارس، نقش مهمي در آگاهي مردم از مضرات مواد مخدر دارند.
تشكيل زنجيره انساني نه به اعتياد توسط جوانان جمعيت هلال احمر و نصب نوشته هاي يك عمر رنج به بهاي چند لحظه خوشي، سيگار دروازه ورود به اعتياد، نه به هر چيزي كه به ضرر ماست بهترين راه مقابله با اعتياد است از بخش هاي ديگر آئين افتتاح نمايشگاه بود و نظر مراجعه كنندگان را جلب كرد.
از سي ام خرداد تا پنجم تيرماه هفته مبارزه با مواد مخدر و بيست و ششم ژوئن مصادف با پنجم تيرماه، روز جهاني مبارزه با مواد مخدر نامگذاري شده است.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007

سرخط اخبار استان‌ها