۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۲
کد خبر: 82950323
T T
۰ نفر
كابل خواستار ايجاد سفارت جمهوري آذربايجان در افغانستان شد

باكو – ايرنا – معاون وزير امور خارجه افغانستان ،با تاكيد بر ضرورت راه اندازي سفارت جمهوري آذربايجان در كابل،گفت: وجود نمايندگان دولت باكو در كابل براي توسعه روابط دو كشور حائز اهميت است.

«نصير احمد انديشه» كه براي ديدار با مقامات جمهوري آذربايجان به باكو سفر كرده است ، روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاري 'آپا '،ضمن ابراز رضايت از سطح رو ابط جمهوري آذربايجان و افغانستان گفت : با استفاده از ظرفيت هاي موجود مي توان به گسترش بيشتر همكاري ها نايل شد .
وي جمهوري آذربايجان را از شركاي مهم افغانستان دانست و گفت : هر ماه چند هيات بلند پايه از افغانستان به باكو سفر مي كنند .
معاون وزير امور خارجه افغانستان، همكاري براي توسعه دالان هاي حمل و نقل را از محور هاي اصلي مذاكرات دو كشور عنوان كرد و افزود: اين دالان ها از افغانستان آغاز شده و از طريق تركمنستان ، جمهوري آذربايجان ، گرجستان و تركيه به اروپا وصل مي شوند
احمد انديشه ، با اشاره به همكاري هاي باكو و كابل در حوزه هاي علمي و فرهنگي ، گفت: در حال حاضر گروهي از دانشجويان افغاني در قالب برنامه كمك هاي مالي دانشجويي در دانشگاه ديپلماتيك جمهوري آذربايجان تحصيل مي كنند .
خاورم ** 337**1579


.

سرخط اخبار جهان