۲ تیر ۱۳۹۷، ۸:۰۷
کد خبر: 82949726
T T
۰ نفر
بازارچه هاي ملواني ميشي و بندرسيريك افتتاح شد

بندرعباس- ايرنا- بازارچه هاي ملواني ميشي و بندرسيريك در مراسمي با حضور استاندار هرمزگان افتتاح و عمليات احداث بازارچه ملواني بندركوهستك در شهرستان سيريك آغاز شد.

به گزارش ايرنا، استاندار هرمزگان جمعه شب در مراسم افتتاح اين بازارچه هاي ملواني اظهار داشت : يكي از راه هاي صدور فرهنگ ، صادرات محصولات و توليدات خود به كشورهاي ديگر است.
فريدون همتي بيان داشت: ملوانان استان از اين سمت كالاهاي ايراني و محصولات و توليدات محلي هرمزگان را صادر و به ازاي آن كالاهاي مورد نياز را وارد كنند.
وي ادامه داد: با اين كار لنج داران، ملوانان و تجار در حمايت از كالاي ايراني نقش آفرين خواهند بود.
استاندار هرمزگان تصريح كرد: از اين فعالان مي خواهيم صادرات محصولات استان هرمزگان را در اولويت داشته باشند و همچنين زمينه صادرات ديگر كالاهاي ايراني را به آن سوي مرزها فراهم كنند.
همتي اظهار كرد: اجراي طرح تجارت كالاي ملواني به طور واضح نقش خود را در كاهش نرخ بيكاري هرمزگان در نيمه دوم سال گذشته نشان داد.
برابر آيين نامه ابلاغي مرداد 96 هيات دولت، هر يك از ملوانان لنج‌ هاي زير ٥٠٠ تن ظرفيت هرمزگان، 6 بار در سال و هر بار تا سقف 100 ميليون ريال معاف از عوارض گمركي هستند .
در واقع واردات كالاي ملواني فرصتي براي كاهش قاچاق و بهبود وضعيت ملوانان و لنج‌ داران است.
همچنين بايد از اين فرصت براي تحول و رونق بازار داخلي هرمزگان و ارتقاي معيشت مردم مرزنشين استان با جذب مردم و گردشگران ديگر استان‌ها براي سفر به استان استفاده كرد.
شهرستان سيريك در 170 كيلومتري شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048