۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۰
کد خبر: 82943080
T T
۰ نفر
پروژه شهيد بندر به نام شهيد مدافع حرم كجباف نامگذاري مي شود

اهواز – ايرنا- شهردار اهواز گفت: بنا به تقاضاي بنياد شهيد استان خوزستان و موافقت شوراي نامگذاري مقرر شد روگذر ميدان شهيد بندر به نام شهيد مدافع حرم كجباف نامگذاري شود.

به گزارش ايرنا منصور كتانباف پنج شنبه در آيين افتتاحيه پل اصلي تقاطع چند سطحي شهيد بندر با اشاره به اينكه مساله ترافيك شهري يكي از مهم ترين دغدغه هاي مديريت شهري است اظهار داشت: به همين جهت احداث تقاطع هاي غير هم سطح در طراحي شهري از جايگاه بسيار ويژه اي برخوردار است.
شهردار اهواز درخصوص شاخص ترين پروژه هاي عمراني شهر گفت: در حال حاضر پنج تقاطع غير هم سطح در سطح شهر اهواز در دست اجراست.
وي با اشاره به ادامه عمليات ساخت پل نهم بر روي رودخانه كارون يادآور شد: تكميل رينگ ترافيكي از ورودي اتوبان گلستان به مسير فولاد و از اين پل به كارخانه هاي فولاد تا خروجي به سمت ماهشهر در اين دوره از مديريت شهري اهواز درحال انجام است.
به گفته كتانباف توسعه و تعريض پل شهيد دغاغله از جمله اقداماتي است كه در اين دوره از مديريت شهري اهواز آغاز شده است. از سوي ديگر زيرسازي و آسفالت مناطق شهري به ويژه مناطقي كه بيشترين نياز را در اين خصوص دارند در دستور كار قرار دارد.
وي با اشاره به كمبود اتوبوس در شهر خاطر نشان كرد: 52 دستگاه اتوبوس و 9 دستگاه ميني بوس براي شهر اهواز خريداري شده است.
كتانباف اظهار داشت: مطالعات ساماندهي ورودي هاي شهر در بعد ترافيكي و زيباسازي در حال پايان است و به زودي فرآيند اجرايي اين مطالعات انجام خواهد شد.
وي درخصوص ساير اقدامات شهرداري گفت:تكميل سراي محلات و فرهنگ سراها با كاربري فرهنگي و آموزش فرهنگي، تكميل و بهره برداري از ساختمان هاي اداري مناطق 2 و 8 شهرداري، تكميل و احداث ايستگاه هاي آتش نشاني براي ارتقاء سطح ايمني شهر و بازسازي بوستان 18 هكتاري مهديس نيز در دستور كار قرار دارد.
كلنگ ساخت پروژه تقاطع چند سطحي شهيد بندر به عنوان بزرگترين تقاطع غير همسطح جنوب غرب كشور در ارديبهشت 94 به زمين زده شد.
فاز نخست تقاط چند سطحي شهيد بندر اهواز با صرف 350 ميليارد ريال اعتبار از اعتبارات عمراني شهرداري اين كلانشهر روز پنج شنبه به بهره برداري رسيد. پل اصلي در مسير جاده ماهشهر به ميدان پنج نخل و برعكس و عرض آن حدود 27 متر شامل 6 خط سواره رو مي باشد.اين پروژه شامل پنج پل اصلي است كه احداث تمام آنها تقاطع غير همسطح شهيد بندر را ايجاد مي كند.
6002/9887

سرخط اخبار استان‌ها