۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۲۳
کد خبر: 82942296
T T
۰ نفر
معافيت شركت هاي دانش بنيان از پرداخت حق بيمه پيمانكاري

تهران– ايرنا– بر اساس توافق معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي كليه قراردادهايي كه مجريان آن شركت‌هاي دانش بنيان باشند با تاييد معاونت علمي، از محاسبه ضرايب و پرداخت حق بيمه پيمانكاري معاف مي شوند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري؛ به منظور تسهيل كسب‌وكارهاي دانش بنيان جلسه‌اي مشترك با حضور دكترعلي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و دكتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري، برگزار و تصميماتي براي رفع مشكلات و موانع كسب ‌وكارهاي دانش بنيان اتخاذ شد.
طبق اعلام محمد حسن زاده معاون بيمه اي سازمان تأمين اجتماعي، بر اساس مصوبات اين نشست مشترك كليه قراردادهايي كه مجري آن‌ها شركت‌هاي دانش بنيان باشند و در حوزه فعاليت‌هاي دانش بنيان آن شركت تعريف ‌شده باشند با معرفي و تأييد معاونت علمي از محاسبه ضرايب و پرداخت حق بيمه پيمان معاف خواهند بود و صدور مفاصا حساب منوط به اخذ تعهد حسابرسي از دفاتر خواهد بود.
همچنين به منظور رسيدگي تخصصي به امور بيمه اي شركت‌هاي دانش بنيان شعبه‌هاي خاصي در تهران براي ثبت‌نام و رسيدگي به اعتراضات فعالان اين عرصه ايجاد خواهد شد.
معاون علمي و فناوري رييس جمهوري در ابتداي اين نشست در سخناني با اشاره به اجراي قانون حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان گفت: تلاش معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري همواره بر پايه حمايت از كسب‌وكارهاي دانش بنيان بوده است.
ستاري افزود: تاكنون با دستگاه‌هاي مختلفي همچون ماليات، گمرك و ستاد كل نيروهاي مسلح مسيرهاي خاص و ويژه اي براي گردش روان تر كار كسب‌وكارهاي دانش بنيان طراحي و اجراشده است.
ستاري نقش وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي و سازمان تأمين اجتماعي در تسهيل فضاي كسب‌وكار دانش بنيان را بسيار تاثيرگذار دانست و خاطر نشان كرد: به دليل نوپا بودن اغلب كسب‌وكارهاي دانش بنيان، مشكلاتي در تعامل با سازمان تأمين اجتماعي وجود دارد كه نيازمند ارائه راه حل هاي مناسب است.
دكتر علي ربيعي وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي نيز در اين نشست با تاكيد بر اهميت كسب‌ وكارهاي دانش بنيان گفت: موضوع اشتغال يكي از مسائل اصلي كشور است و بايد به صورت ويژه براي اشتغال فارغ‌التحصيلان در برنامه توسعه اشتغال فراگير و برنامه توسعه اشتغال روستايي و عشايري مسير ويژه اي را تدارك ديد.
وي با اشاره به تجربيات گذشته كشور در زمينه توسعه اشتغال تاكيد كرد: بايد از زنجيره‌هاي صنعتي و توليدي و شركت‌هاي بازاريابي و فروش در جهت ايجاد تحرك هرچه بيشتر بنگاه‌ها و افراد حمايت كرد.
ربيعي آمادگي وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي و سازمان تأمين اجتماعي براي حمايت از شركت‌ها و مؤسسات دانش بنيان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: در حوزه حق بيمه قرارداد و ايجاد شعبه تخصصي براي انجام كل امور بيمه اي شركت‌هاي دانش بنيان، دستور ويژه اي صادر خواهد شد و سعي مي‌شود مشكلات در اين زمينه با همكاري معاونت علمي به حداقل برسد.
عيسي منصوري معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي، محمد حسن زاده معاون بيمه اي سازمان تأمين اجتماعي، علي رضا دليري معاون توسعه مديريت و جذب سرمايه معاونت علمي، مهدي الياسي معاونت سياست‌گذاري و توسعه معاونت علمي و هم‌چنين محمد صاحبكار رييس مركز شركت‌ها و مؤسسات دانش بنيان معاونت علمي از جمله حاضران اين نشست بودند.
علمي ** 1836 **2017

سرخط اخبار اقتصاد