۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۵
کد خبر: 82938854
T T
۰ نفر
تقسيم بندي هياتهاي نجات غريق در شش منطقه انجام شده است

مشهد- ايرنا- نايب رئيس فدراسيون نجات غريق و غواصي جمهوري اسلامي ايران گفت: با هدف تمركزدايي از تهران تقسيم بندي هياتهاي نجات غريق و غواصي استانها در شش منطقه انجام شده است.

مهدي حيدري روز يكشنبه در نشست مجمع انتخاب رئيس هيات نجات غريق و غواصي خراسان رضوي در مشهد افزود: اكنون برگزاري دوره هاي مختلف آموزشي اين رشته ورزشي و همايشهاي مختلف در مراكز مناطق ششگانه با حضور مربيان محلي انجام مي شود.
وي بر توانايي و دانش بالاي مربيان شهرستاني تاكيد و بيان كرد: اين تصميم علاوه بر صرفه جويي در هزينه جا به جايي اعضا براي شركت در كلاسها و همايشها كه پيش از اين به صورت متمركز در تهران برگزار مي شد خطرات احتمالي سفر براي آنان را نيز كاهش داده است.
نايب رئيس فدراسيون نجات غريق و غواصي در ادامه گفت: خراسان رضوي جايگاه ويژه اي در اين حوزه دارد و اميد است مسئولان ورزش و جوانان رئيس هيات اين استان را همچون گذشته ياري كنند. سطح كيفي ناجيان غريق در خراسان رضوي بالا است و اين روند بايد ادامه يابد اما در بخش غواصي استان ضعفهايي وجود دارد كه نشاندهنده غفلت نسبت به اين رشته است.
وي به فعاليتهاي مشترك حوزه آب درماني بين سه فدراسيون پزشكي ورزشي، ورزشهاي همگاني و نجات غرق اشاره و بيان كرد: همپوشاني در اين خصوص وجود داشت اما با تعاملي كه بين فدراسيون نجات غريق و فدراسيون پزشكي ورزشي صورت گرفت سرفصلهاي جديد اين رشته تدوين و در اختيار هياتها و بخشهاي تابعه قرار مي گيرد.
مديركل ورزش و‌ جوانان خراسان رضوي نيز در اين نشست با اشاره به ظرفيتهاي بالاي انساني، سهم اين استان از ورزش كشور را ناكافي دانست و گفت: با وجود اينكه هشت درصد از جمعيت كشور در خراسان رضوي سكونت دارند اما بودجه و اعتبارات ورزش آن كمتر از هشت درصد بودجه است و هم اكنون حداقل 10 شهرستان استان با محروميت جدي امكانات ورزشي روبرو هستند.
كوروش صبوريان افزود: كساني در هياتهاي ورزشي فعاليت كنند كه بتوانند وقت كافي در اين حوزه صرف كرده و هم بتوانند منابع مالي و‌ مشاركت بخش خصوصي را در حوزه هيات ورزشي خود جذب كنند.
اين انتخابات با تشكيل مجمع 17 نفره انتخاب رئيس هيات نجات غريق و‌ غواصي خراسان رضوي برگزار شد. حميد دهدشتي كارمند اداره كل وزش و جوانان و رئيس سابق هيات نجات غريق مشهد و احمد كيفي رئيس دوره گذشته هيات نجات غريق نامزدهاي اين انتخابات بودند كه در نهايت حميد دهدشتي با 14 راي از 17 راي ماخوذه براي چهار سال به سمت رئيس هيات نجات غريق و‌غواصي خراسان رضوي انتخاب شد.
3221/1858