۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۱
کد خبر: 82937104
T T
۰ نفر

روز جهانی قدس، نماد حمایت از مظلومین است

۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۱
کد خبر: 82937104
روز جهانی قدس، نماد حمایت از مظلومین است

تربت حیدریه - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های مه ولات، تربت حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: روز جهانی قدس، روز حمایت از مستضعفین؛ مسلمین بی پناه و نماد مظلومین گرفتار در سیطره استكبار جهانی است.

به گزارش ایرنا ، دكتر سعید باستانی پیش از خطبه های نماز جمعه و در جمع راهپیمایان روز قدس در شهر فیض آباد مركز شهرستان مه ولات اظهار داشت: ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» فلسطینی ها در كشورشان بلند است و وظیفه دینی ما ای انست كه برای مبارزه با این ظلم و بی عدالتی، روز قدس را پاس بداریم .
وی تصریح كرد: رژیم غاصب اسرائیل یك غده سرطانی برای كل منطقه و هر قومیت و هر نژادی است، این یكی از مواردی است كه الان ما به آن نرسیده ایم بلكه سال 1352 هم گفته شد.
این نماینده مجلس تاكید كرد : در ایام مذاكرات مقام معظم رهبری تأكید كردند و گفتند كه موضع ما در برابر رژیم غاصب اسرائیل مشخص است و حمایت از فلسطین؛ لبنان ؛ غزه؛ انصارالله یمن و عراق هیچ ربطی به مذاكرات ندارد.
مردم ولایتمدار و بصیر ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه رمضان با حضور پرشور در راهپیمایی ندای آزادی قدس سر دادند و با محكومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی برگ پرافتخار دیگری را به كتاب زرین انقلاب اضافه كردند.
ندای آزادی قدس در سراسر كشور
به گزارش ایرنا ، روز قدس روز همبستگی و همدلی ملت های مسلمان جهان با مردم فلسطین در برابر توطئه های شوم آمریكا ، رژیم صهیونیستی و ایادی استكبار و همچنین نماد مخالفت با ظلم و ستم قدرت های جهانی برعلیه ملتی مظلوم و زجركشیده است كه قدس را سرزمین ابا و اجدادی خود می دانند .
روز جهانی قدس روز همبستگی جهان اسلام و به نمایش در آمدن قدرت امت اسلامی و آزادیخواهان جهان علیه توطئه های شوم استكبار و روز خروش علیه زر و زور است.
در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان كه به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان «روز قدس » نامگذاری شده است، مردم در ۹۰۰ شهر كشور به همراه مسئولان كشوری ،لشكری،و امامان جمعه و جماعات ، احزاب وگروه ها ، اصناف و جوامع مختلف با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس با مشت هایی گره كرده ندای مظلومیت مردم فلسطین را فریاد زدند.
روز جهانی قدس امسال با توجه به تشدید دشمنی های نظام سلطه علیه محور مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران شرایط ویژه ای یافته است، از یك سو بدعهدی آمریكا و خروج این كشور از برجام و از سوی دیگر انتقال سفارت این كشور از تل آویو به بیت المقدس باعث شده تا روز قدس امسال بیش از سال های گذشته كانون توجه جهانی قرار گیرد.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر كشور،مردم ایران اسلامی یك بار دیگر دوشادوش با امت اسلامی یكصدا برضد استكبار فریاد دادخواهی سر دادند و رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست ها را خواستار شدند .
فیض آباد، مركز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 كیلومتری مشهد قرار دارد.
9878 / 1744