۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۳۸
کد خبر: 82934687
T T
۰ نفر

آمانو خواستار ادامه همكاری فعالانه ایران شد

۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۳۸
کد خبر: 82934687
آمانو خواستار ادامه همكاری فعالانه ایران شد

تهران - ایرنا - یوكیا آمانو مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه، خواستار ادامه همكاری به موقع و فعالانه ایران شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، آمانو افزود : همكاری به هنگام و فعالانه ایران در فراهم كردن امكان دسترسی به اماكن هسته ای، اجرای پروتكل الحاقی را تسهیل و اعتماد را افزایش می دهد.
مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز اعلام كرد كه براساس آخرین گزارشش به شورای حكام، آژانس طبق پروتكل الحاقی به همه تاسیسات و مكان هایی در ایران كه بازدید از آنها ضروری بوده، دسترسی داشته است.
وی در خصوص ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران نیز گفت : تحلیل این اطلاعات «زمان زیادی» نیاز دارد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش در نمایشی مضحك مدعی شد، اسنادی در اختیار این رژیم است كه نشان می دهد ایران پیش از برجام برای رسیدن به تسلیحات هسته ای تلاش می كرده و پس از این توافق، آن فعالیت ها را به صورت مخفیانه ادامه می دهد.
نتانیاهو چند تصویر، یك قفسه زونكن و یك قفسه دیگر لوح فشرده را به عنوان اسناد جدید و متقن از فعالیت تسلیحات هسته ای ایران نشان داد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها تأكید كرده است كه برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و ایران به تعهداتش در خصوص برجام عمل كرده است.
شبك**9423**3404
۰ نفر

سرخط اخبار جهان