۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۴۴
کد خبر: 82933367
T T
۰ نفر
97درصد پرونده هاي كلاهبرداري در آذربايجان غربي كشف شد

اروميه- ايرنا- رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي گفت: 97درصد پرونده هاي كلاهبرداري و 93 درصد پرونده هاي جعل اسناد در اين استان منجر به كشف شده كه در نوع خود يك ركورد در كشور محسوب مي شود.

سرهنگ سامان غني زاده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با كشف پرونده هاي مربوط به اين دو حوزه، از ابتداي امسال 123 نفر متهم به جعل و 126 نفر متهم به كلاهبرداري در آذربايجان غربي دستگير شده اند.
وي با اشاره به اينكه بيشترين جعل انجام شده طي سال جاري با سهم 49 درصدي مربوط به اسناد مالكيتي بوده است، اضافه كرد: 36 درصد جعل هاي انجام شده در استان طي اين مدت نيز به جعل مدارك هويتي اختصاص دارد.
وي بيان كرد: در حوزه كلاهبرداري نيز خريد و فروش مال غير بيشترين سهم را در استان به خود اختصاص داده و سهم 47 درصدي از كل كلاهبرداري ها داشته است.
وي ادامه داد: امسال همچنين 58 فقره پرونده جرائم اقتصادي در آذربايجان غربي كشف و مورد بررسي قرار گرفته كه ارزش ريالي اين پرونده ها 367 ميليارد ريال بوده است.
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي گفت: اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزايش داشته است.
سرهنگ غني زاده افزود: در اين رابطه 58 نفر دستگير و به مراجع قضايي معرفي شده اند.
به گزارش ايرنا، به نقل از فرمانده انتظامي آذربايجان غربي مقابله با سرقت، مقابله با كالاي قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاري ها و بد اخلاقي هاي اجتماعي و كاهش تصادف ها از اولويت هاي پنج گانه نيروي انتظامي اين استان در سال جاري است.
6009/2093