۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵
کد خبر: 82924781
T T
۰ نفر
30 عنوان برنامه ويژه گراميداشت سوم خرداد در خاش برگزار شد

زاهدان - ايرنا - فرماندار خاش سيستان و بلوچستان گفت: افزون بر 30 عنوان برنامه ويژه گراميداشت سوم خرداد حماسه آزاد سازي خرمشهر در اين شهرستان برگزار شد.

حميدالدين يوسفي در حاشيه مراسم گراميداشت سوم خرداد به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: حماسه فتح خرمشهر يادآور رشادت ها و دلاورمردي هاي رزمندگان اسلام در دوران هشت سال جنگ تحميلي است كه توانستند براي كشور عظمت و افتخار كسب كنند.
وي بيان كرد: تبيين ارزش هاي ناب اسلامي، انقلابي، انتقال فرهنگ ايثار و شهادت از ضرورت هاي مهم در جامعه كنوني بوده كه اميدواريم با همت و تلاش مسئولان اين امر محقق شود.
يوسفي از خدمات و تلاش هاي دستگاههاي مختلف خاش براي زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيدان، رزمندگان اسلام، معرفي آثار و ارزش هاي دفاع مقدس قدرداني كرد.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه سلمان سيستان و بلوچستان نيز با اشاره به نقش سپاه، ارتش و حضور رزمندگان اسلام در عرصه هاي جنگ، ايثار و شهادت به خبرنگار ايرنا گفت: سپاه در كنار نيروهاي بسيج مردمي و ساير نيروهاي مسلح بخوبي توانسته در صحنه هاي دفاع از مرزها و پاسداري از ارزش هاي اسلامي و مقابله با انواع تهديدات دشمنان موثر عمل كند.
حجت الاسلام علي نقي طهراني زاده حضور مقتدرانه و نقش محوري سپاه را براي مقابله با دشمنان، خنثي سازي نقشه هاي تفرقه افكنانه و جنايتكارانه دشمن مهم دانست.
وي اهميت دادن به اسلام، قرآن، دفاع از حريم اسلام و كمك به مسلمانان مظلوم در دنيا را از دستاوردهاي ارزشمند سپاه عنوان كرد و افزود: قرآن كريم، پيامبر اسلام، كعبه و دين اسلام از عوامل تقويت كننده وحدت در جامعه هستند. به گزارش ايرنا ويژه برنامه هاي گراميداشت حماسه آزاد سازي خرمشهر با حضور مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه سلمان، امامان جمعه و فرماندار خاش؛ شوراها و شهردار، فرماندهان سپاه، ارتش، انتظامي،مديران دستگاههاي اجرايي و امنيتي، فرهنگيان، فعالان عرصه كشاورزي، خانواده هاي معظم شهداء، جانبازان و ايثارگران، جامعه ورزشكاران، اقشار جوان، اصناف و بازاريان و دانشگاهيان برگزار شد.
صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح، نواختن زنگ ايثار و مقاومت و پيروزي، غبارروبي و عطر افشاني مزار شهداي گمنام، محفل معنوي انس با قرآن كريم، مسابقات ورزشي و فرهنگي و غيره از جمله برنامه هاي اجرا شده ويژه گراميداشت حماسه سوم خرداد در خاش بود.
آزادسازي خرمشهر يكي از مهمترين اهداف عمليات بيت المقدس در دوره جنگ ايران و عراق بود كه پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱صورت گرفت.اين عمليات توسط ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي انجام گرفت.
فتح خرمشهر بازتاب جهاني داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سياسي تكيه‌ گاهش را براي مذاكره از دست داد. اين واقعه از لحاظ نظامي نقطه عطفي در تاريخ جنگ ايران و عراق شناخته مي‌شود. به همين دليل از آن روز به عنوان نمادي از پيروزي، مقاومت و ايستادگي در برابر دشمن ياد مي ‌شود.
خاش از توابع سيستان و بلوچستان در 185 كيلومتري جنوب زاهدان مركز اين استان واقع شده است.
7310**3213