۲ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۱۸
کد خبر: 82923508
T T
۰ نفر

60 كارگاه در هرمزگان شناورهای دریایی می سازند

۲ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۱۸
کد خبر: 82923508
60 كارگاه در هرمزگان شناورهای دریایی می سازند

بندرعباس- ایرنا- مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: درحال حاضر60 كارگاه دراین استان كارساخت شناورهای چوبی، فایبرگلاس، فلزی و آلومینیومی را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور شامگاه سه شنبه در نشستی با مدیران این اداره كل اظهار داشت: بواسطه این تعداد كارگاه تولید شناور، هرمزگان یكی از مهمترین مراكز ساخت شناورهای دریایی در كشور است.
وی تصریح كرد: با توجه به تاكیدهای مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولیدهای داخلی، سازمان بنادر نگاه ویژه و حمایتی نسبت به كارگاه های ساخت شناورهای دریایی در استان دارد.
مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: با حمایت های صورت گرفته روند واردات شناورهای سنتی شامل لنج های چوبی و فایبر گلاس باری و صیادی در هرمزگان علاوه بر آنكه متوقف شده، بلكه این استان به جایگاه مهم صادر كننده این شناورها در منطقه خلیج فارس نیز دست یافته است.
عفیفی پور تصریح كرد: از اسفند ماه پارسال تاكنون 2 فروند شناور ساخته شده در كارگاه های استان به كشورهای منطقه خلیج فارس صادر شده و2 فروند دیگر نیز در مرحله پایانی فرایند صادرات قرار دارند.
وی یاد آور شد: شناورهای تولید شده در كارگاه های لنج سازی استان مطابق با قوانین و مقررات و تحت كلاس رده بندی موسسه های ایرانی تولید و صادر می شوند.
7198/ 6048

سرخط اخبار استان‌ها