ساخت بیش از ۲۰۰ فروند شناور در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: باوجود همه گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های متاثر از آن، در ۶ ماهه نخست امسال فرآیند ساخت و صدور مجوز تعداد بیش از ۲۰۰ فروند شناور در استان آغاز شد.

علیرضا محمدی کرجی ران روز یکشنبه در حاشیه بازدید از ساخت شناورها در جزیره قشم افزود: ساخت این شناورها با دریافت مجوز از اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها در استان هرمزگان صورت گرفته که این امر در نوع خود بی‌سابقه است.
وی بیان داشت: هم اکنون ۳۲ کارگاه فعال در امر ساخت انواع شناور در هرمزگان با نظارت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مشغول فعالیت هستند که با وجود مزیت‌های داخلی در ساخت شناورها و صادرات آن می‌توان زمینه رونق معیشت جوانان و اشتغالزایی بیشتر را فراهم کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین در بازدید از ساخت سه فروند شناور تفریحی نیز گفت: این شناورها با جنس بدنه فایبر گلاس در یکی از شرکت‌های شناور سازی بخش خصوصی جزیره قشم مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کنند.
محمدی کرجی ران ابرازداشت: نخستین شناور مراحل پایانی خود را طی می‌کند، بدنه شناور دوم نیز تکمیل و هم اکنون درحال نصب عرشه اصلی و سالن مسافری بوده و ظرف یکماه آینده نیز بدنه شناور سوم نیز از قالب خارج و مراحل تکمیل بخش‌های دیگر آن آغاز خواهدشد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: 
وی، ساخت بدنه شناور از جنس فایبر گلاس را به دلیل هزینه اولیه کمتر نسبت به چوب و فلز، راحت بودن فرم دهی، سرعت بالای تولید و هزینه نگهداری کمتر را از جمله مزیت‌هایی عنوان کرد که در سال‌های اخیر مورد توجه و اقبال سازندگان و شناورداران قرار گرفته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: این شناورهای تفریحی قرار است در جام جهانی پیش روی در کشور  قطر مورد بهره برداری قرار گیرد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha