دفاتر تسهيلگري درصدد ارتقاي كيفيت زندگي در مناطق حاشيه اي است

كرمان - ايرنا - مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري كرمان گفت: هدف از ايجاد دفاتر تسهيلگري اين است كه بخش هاي رها شده كه كمتر به آنها توجه شده، در قالب يك ساختار سازماندهي شوند تا به ارتقاي كيفيت زندگي افراد در اين مناطق دست يابيم.

به گزارش ايرنا، زهرا موسي پور در آئين افتتاح دفاتر تسهيلگري و توسعه محله هاي شرف آباد، صياد شيرازي و محله پامنار افزود: سازمان اجتماعي كشور ايجاد دفاتر تسهيلگري را به عنوان يك طرح فوق العاده معرفي كردتا كاري فوق العاده را انجام دهيم.
وي با اشاره به برخي ناركارآمدي ساختارهاي اداري عنوان كرد: جوانان توانمند در قالب دفاتر تسهيلگري براي توسعه و ارتقاي اجتماعي اقدام مي كنند و توانمندي هاي خود را در راستاي رفع آسيب هاي اجتماعي به نمايش مي گذارند.
وي با تاكيد بر اينكه دفاتر تسهيلگري، بازوي اجرايي سازمان ها و مراكز دولتي هستند تاكيد كرد: اين دفاتر بايد آنچنان شفاف عمل كنند كه بتوانند به هر سئوالي پاسخ دهند.
موسي پور گفت: مسائل بايد در دفاتر تسهيلگري با جديت و سرعت بررسي و مشكلات حل شود زيرا مردم صاحبان اصلي انقلاب هستند و وظيفه ما كمك به آنها است.
وي بيان كرد: اراده و تلاش كرده ايم استان كرمان جز 10 استان پايلوت اجراي طرح راه اندازي دفاتر تسهيلگري باشد و اين اتفاق رخ داده لذا همه بايد كمك كنيم كه اين پروژه به سرانجام خوب و مثبتي دست يابد.
وي خاطرنشان كرد: تلاش ما اين است كه دست اندركاران دفاتر تسهيلگري بدانند همواره در كنار آنها خواهيم بود.
رئيس جهاد دانشگاهي استان كرمان نيز گفت: اقدامات توسعه اي اگر در بستر مناسبت اجتماعي و فرهنگي نباشد موفق نخواهد بود.
رضا كامياب مقدس با بيان اينكه جهاد دانشگاهي، تدوين كننده سند توسعه فرهنگي و اجتماعي كرمان بوده است و اين طرح به عنوان طرح الگويي كشور شناخته و مقرر شد در شوراي اجتماعي كشور تبيين شود افزود: در راستاي تدوين سند توسعه فرهنگي و اجتماعي استان، آشنايي كاملي با آسيب هاي اجتماعي داريم و در اين سند مشخص شده كه هر دستگاه اجرايي براي كاهش آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي چه كاري را بايد انجام دهد.
وي بيان كرد: استان كرمان از پيچيدگي ها و معضلات خاصي رنج مي برد و رفع اين آسيب ها مقدمه توسعه اين استان و شهر به شمار مي رود.
كامياب مقدس با تاكيد بر اينكه دفاتر تسهيل گري مرجع اجتماعي مردم محلات خواهند بود اظهار داشت: اين دفاتر در ابتدا بايد اعتمادسازي كنند تا زمينه توسعه اقدامات و اثرگذاري برنامه هاي آنها فراهم شود.
وي با اشاره به آغاز به كار دفاتر تسهيلگري از 2 هفته قبل در كرمان عنوان كرد: در 10 روز ابتداي اجراي اين طرح با سرمايه هاي بزرگ اجتماعي و فرهنگي روبرو شده ايم.
وي با اشاره به ايجاد دفاتر تسهيلگري در محلات بافت فرسوده، حاشيه نشين و داراي معضلات بيشتر گفت: چهار دفتر تسهيلگري نيز در شهر كرمان شكل گرفته است.
وي با تاكيد بر اينكه نتايج فعاليت هاي دفاتر تسهيلگري قطعي و كند اما حتمي است عنوان كرد: استان كرمان به عنوان پشتيبان مكران معرفي شده و وجود آسيب هاي اجتماعي زيبنده اين شهر نيست.
وي يادآور شد: در اجراي طرح ايجاد دفاتر تسهيلگري در شهر كرمان، 60 نيروي متخصص و جوان مشغول به كار شده اند كه مدارك تحصيلي آنها از كارشناسي تا دكترا است.
مدير دفتر تسهيلگري منطقه پامنار نيز گفت: در اين دفتر به دنبال آن هستيم كه با توجه به سابقه خاص در عمران و بهسازي شهري خدماتي خاص و امكاناتي را براي مردم ايجاد كنيم كه اين امكانات شريط زندگي مردم ساكن در اين محلات را ارتقا دهد.
كوروش افضلي ادامه داد: اگر متخصصان حوزه هاي مختلف با مردم باشند بهتر مي توانند خدمات لازم را به جامعه ارائه كرده و شاخص هاي اميد به زندگي را ارتقاء بخشند.
3029/7440

سرخط اخبار استان‌ها