۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82922814
T T
۰ نفر

10 و نيم ميليون سوري به حمايت غذايي نياز دارند

۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82922814
10 و نيم ميليون سوري به حمايت غذايي نياز دارند

دمشق - ايرنا - برنامه جهاني غذا (WFP) امروز (سه شنبه) با انتشار بيانيه اي در تارنماي رسمي خود با اعلام اينكه بيش از 5/6 ميليون تن در سوريه از نبود امنيت غذايي رنج مي برند، افزود: در مجموع 10 و نيم ميليون سوري به حمايت هاي غذايي نياز دارند.

به گزارش پايگاه اينترنتي 'نداء سوريا'، اين بيانيه با اشاره به اينكه 65 هزار و 500 كودك زير پنج سال سوري از سوء تغذيه رنج مي برند، تصريح كرد: 18 هزار و 700 كودك زير پنج سال سوري نيز دچار سوء تغذيه بسيار شديد شده اند.
برنامه جهاني غذا، تعداد آوارگان در داخل سوريه را 6 ميليون و 600 هزار نفر و شمار آوارگان سوري كه به كشورهاي همسايه و ديگر كشورها رفته اند را پنج ميليون و 600 هزار نفر اعلام كرده است.
برنامه جهاني غذا بزرگ ترين آژانس بشر دوستانه دنيا است كه در سراسر جهان با گرسنگي مبارزه مي كند.
سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد (فائو) در گزارش سالانه خود در دسامبر گذشته (2017) اعلام كرده بود كه 70 تا 80 درصد شهروندان سوري نيازمند كمك هاي بشردوستانه هستند و به طور مشخص نيمي از ساكنان اين كشور به طور كامل نيازمند كمك هاي غذايي مي باشند.
از سوي ديگر دفتر مركزي آمار دولت سوريه با ارائه آمار جديدي در ژانويه گذشته اعلام كرد: 31 درصد اهالي كشور امنيت غذايي ندارند و 45 درصد در معرض ناامني غذايي قرار دارند.
سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد (فائو) و برنامه جهاني غذا در بهمن ماه 96 در گزارشي مشترك به شوراي امنيت سازمان ملل اعلام كردند كه ناامني غذايي در مناطق بحران‌زده سوريه زمينه ساز ضرورت ادامه كمك‌هاي بشردوستانه شده است.
شكل گيري بحران سوريه در هفت سال پيش در 24 اسفندماه سال 1389 با پيدايش گروه هاي تروريستي تكفيري توسط آمريكا ، انگليس ، فرانسه ، عربستان ، قطر و تركيه فاجعه خونباري را در اين كشور رقم زد كه در نتيجه آن تاكنون بيش از نيم ميليون نفر از شهروندان اين كشور جان خود را از دست داده اند.
آوارگان سوري كه براي در امان ماندن از شر تروريست ها اجبارا رهسپار كشورهاي خارجي شده اند و شمار زيادي از آنها در اردوگاه هاي اردن، لبنان و تركيه اقامت گزيده اند، با انواع مشكلات و گرفتاري ها دست و پنجه نرم مي كنند و گرسنگي و سوء تغذيه در ميان آنها شيوع زيادي دارد.
جمع بسياري از آوارگان سوري نيز راه اروپا را در پيش گرفته اند كه در ميان آنها تعداد قابل توجهي در هنگام عبور از درياي مديترانه غرق شده و آن تعداد كه توانستند خود را به كشورهاي اروپايي برسانند، در معرض توهين هاي نژاد پرستانه قرار دارند و با كمبود شديد مواد غذايي و مايحتاج عمومي مواجه هستند.
خاورم ** 1487*8005**1651

سرخط اخبار جهان