۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۰۸
کد خبر: 82918214
T T
۰ نفر
خسارت بخش كشاورزي آذربايجان غربي به 7580 ميليارد ريال رسيد

اروميه- ايرنا- رئيس اداره مديريت بحران و كاهش مخاطرات بخش كشاورزي آذربايجان غربي گفت: خسارت ناشي از وقوع سيل، تگرگ، باد و طوفان، خشكسالي، سرمازدگي و يخبندان از ابتداي فروردين تا 15 ارديبهشت امسال به هفت هزار و 586 ميليارد ريال رسيد.

پرويز امجدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از كل خسارت هاي وارد شده، يكهزار و 200 ميليارد ريال در اثر بارش برف در روزهاي بهاري، باران، سيل و تگرگ بوده است.
وي اضافه كرد: روستاهاي دلو، ثمرتو، اسلام آباد، برده كش، دربند و ناناس منطقه ديزج دول و چند روستا در منطقه سرو اروميه متحمل بيشترين خسارت ها در بهار امسال شده است.
وي با بيان اينكه گزارش كارشناسان بيانگر افزايش خسارت هاست، بيان كرد: خسارت سرماي دير رس بهاره در مرحله ابتداي گلدهي محصولات باغي دانه دار استان اعم از سيب و انگور اتفاق افتاده و برآورد نهايي خسارت پس از ميوه دهي محصول و ديگر بررسي هاي ميداني ارائه مي شود.
رئيس اداره مديريت بحران و كاهش مخاطرات بخش كشاورزي آذربايجان غربي با اشاره به پرداخت خسارت به كشاورزاني كه بيمه ندارند، گفت: دولت سعي كرده با ارائه تسهيلات ارزان قيمت و يا استمهال وام‌هاي كشاورزان، بخشي از خسارت وارد شده به مزارع اين افراد را پرداخت كند.
در سال زراعي جاري 135 هزار هكتار زمين كشاورزي در آذربايجان غربي تحت پوشش بيمه تكميلي و پايه است.
آذربايجان غربي داراي 700 هزار هكتار اراضي كشاورزي است كه 365 هزار هكتار آن آبي بوده و 130 هزار هكتار را باغ ها تشكيل مي دهد.
7125/2093

سرخط اخبار استان‌ها