۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۱۱
کد خبر: 82912314
T T
۰ نفر
فلسطینیان سالروز 'نكبت' را به نكبتی برای اسرائیل تبدیل می كنند

تهران – ایرنا- «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس)، روز جمعه گفت: مردم فلسطین هفتادمین سالروز 'نكبت' را به نكبتی برای رژیم صهیونیستی تبدیل خواهند كرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی تركیه، هنیه كه امروز در تظاهرات بزرگ بازگشت در شرق اردوگاه البریج غزه در نزدیكی اراضی اشغالی فلسطینی صحبت می كرد، گفت: مردم فلسطین هفتادمین سالگرد نكبت را به نكبتی برای اسرائیل و طرح صهیونیستی آن ها تبدیل می كنند.
مردم فلسطین در اعتراض به سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و تاسیس رژیم صهیونیستی (14 می 1948)، این روز را روز نكبت می نامند.
وی گفت: همه اینجا یك صدا ایستاده اند تا به رئیس جمهوری آمریكا و اسرائیل بگویند كه هیچكس نمی تواند هویت عربی و اسلامی قدس را تغییر دهد.
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: امروز همه می گوییم كه مقاومت، ایستادگی و مبارزه، ما را متحد كرد و افزود: ما به دنبال مقام و صندلی نیستیم.
وی با بیان اینكه آوارگان فلسطینی در لبنان و اردن نیز 14 می (24 اردیبهشت) همزمان با مردم فلسطین به تظاهرات علیه رژیم اشغالگر خواهند پیوست، گفت: از اردوگاه های بازگشت مسیر قدس و مسجد الاقصی را ترسیم خواهیم كرد. ما امروز تاریخ جدیدی برای ملت ما و امت ما می نویسم.
این عضو ارشد حماس گفت: آنچه كه مقاومت فلسطین در غزه دارد برای اسرائیل وحشتناك است.
هنیه اضافه كرد: در نخستین سال از محاصره غزه بُرد موشك های گردان های القسام به سه كیلومتری مرز سرزمین های اشغالی می رسید و در سال 2014 گردان های القسام شهر حیفا را هدف قرار دادند و آنچه كه امروز مقاومت در اختیار دارد مایه وحشت دشمن و اطمینان خاطر و دلگرمی مردم ما است.
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: 11 سال ما را محاصره كردید و با هدف به رسمیت شناختن اشغالگران و تسلیم سلاح ما، سه مرتبه علیه ما حمله كردند و ما گفتیم كه هرگز اشغالگران را به رسمیت نمی شناسیم و سلاح مقاومت را تسلیم نمی كنیم بلكه ارتقا می دهیم.
امروز مردم فلسطین در غزه در تظاهرات بزرگ بازگشت علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی اعتراض كردند.
تا كنون در این تظاهرات دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی شهید و بیش از 700 تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش ایرنا، مردم فلسطین در غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فروردین) مصادف با سالگرد «روز زمین» راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی برگزار كردند.
فلسطینیان از سال 1976 تاكنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری كرده و آن را گرامی می دارند.
رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هكتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب كرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاك فلسطین شد.
شبك**9365**3404
۰ نفر