۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۳۴
کد خبر: 82909144
T T
۰ نفر

تمركز زدایی اولویت فدراسیون پزشكی ورزشی است

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۳۴
کد خبر: 82909144
تمركز زدایی اولویت فدراسیون پزشكی ورزشی است

یزد - ایرنا - رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی گفت: تمركز زدایی و استفاده از ظرفیت هیات های ورزشی استانها برای ارائه خدمات به ورزشكاران جزو اولویت های این تشكل در سال 1397است.

غلامرضا نوروزی روز سه شنبه در مجمع سالیانه هیات پزشكی ورزشی استان یزد افزود: بسیاری از امور پزشكی در راستای ارائه خدمات به ورزشكاران به هیات شهرستان ها واگذار شده است تا بنحو مناسب و با بهره گیری از امكانات و تجهیزات در اولین زمان وظایف خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: در این راستا توجه به آموزش ، بهره گیری از جوانان در انجام برنامه ها ، نظارت بر امور و رسیدگی به وضعیت ورزشكاران در حوزه سلامت و درمان برای خدمات رسانی بهتر پیگیری می شود.
این مسوول با اشاره به اهمیت سلامت ورزشكاران تاكید كرد: هیات های استانی باید بسیار جدی وقت خود را صرف توجه به ورزشكاران و ارائه خدمات مورد نیاز برای آنها داشته باشند.
نوروزی با اشاره به اینكه توسعه خدمات پزشكی ورزشی از سیاست های اساسی فدارسیون است، یادآور شد: باید ساز و كار و زیر ساخت های لازم همانند ارائه خدمات فیزیوتراپی به ورزشكاران فراهم شود تا آنها به راحتی در میدان های ورزشی رقابت كنند و نگرانی نداشته باشند.
رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی با بیان اینكه هدف فدراسیون، ارائه خدمات كیفی و مطلوب پزشكی ورزشی به ورزشكاران است خاطر نشان كرد: فدراسیون و هیات های پزشكی ورزشی در اصل پشتیبان ورزش و سلامت ورزشكاران هستند.
نوروزی در رابطه با بیمه ورزشكاران افزود:‌ در این رابطه ورزشكاران نارضایتی هایی در خصوص یكساله شدن بیمه های ورزشی دارند كه با نشست ها و بررسی هایی در حال رفع مشكلات و دغدغه های مسوولان هیات ها و باشگاه های ورزشی هستیم.
وی گفت: پاداش ویژه ‌ای به شهر‌هایی كه فعالیت خوبی دارند تعلق خواهد گرفت و همچنین به هیات شهرستان ها و یزد پاداش ویژه ای برای افزایش چشمگیر ورزشكاران سازمان یافته در نظر خواهیم داشت.
این مسوول با قدردانی از فعالیت هیات پزشكی ورزشی یزد ابراز امیدواری كرد كه با تعامل و همكاری بخش های مختلف همچنان در انجام وظایف خطیر خود بیش از گذشته موفق باشند.
همچنین مدیركل ورزش و جوانان یزد گفت: فعالیت برای ارائه خدمات مناسب و ضروری به ورزشكاران و هیات های ورزشی باید به عنوان یك وظیفه مهم در دستور كار هیات پزشكی ورزشی استان باشد.
مسعود شریعتی افزود: توجه به بیمه ورزشی ، ارائه آموزش های لازم و همچنین تقویت هیات پزشكی ورزشی در راستای اهداف و تعامل سازنده با باشگاه ها و تیم ها بسیار ضروری است.
در این مجمع رئیس هیات پزشكی ورزشی استان و مسولان كمیته آموزش ، تغذیه ، روابط عمومی ، روان شناسی ، خدمات درمانی و فیزیوتراپی به ارائه گزارش عملكرد پرداختند و مسائل مالی مورد بررسی قرار گرفت.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشكار زیر پوشش بیمه دارد.
7536/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها