۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۲۹
کد خبر: 82907093
T T
۰ نفر

احزاب كرد عراق به فشار علیه العبادی متهم شدند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۲۹
کد خبر: 82907093
احزاب كرد عراق به فشار علیه العبادی متهم شدند

بغداد– ایرنا – در پی انصراف دو نامزد كردتبار از فهرست انتخابی حیدر العبادی نخست وزیر عراق در شمال این كشور، احزاب كرد متهم به تحت فشار گذاشتن آنها برای انصراف از این فهرست انتخاباتی شدند.

به گزارش ایرنا، عضو فهرست انتخاباتی العبادی موسوم به 'النصر' روزیكشنبه به خبرگزاری 'وطن نیوز' عراق گفته است كه احزاب حاكم شمال عراق، این نامزدها را تحت فشار گذاشته اند تا از ائتلاف انتخاباتی النصر انصراف دهند.
'صادق اللبان' افزوده است كه این نامزدها به اختیار خود و اعتقاد به اینكه انتظارات آنها از طریق ائتلاف النصر قابل تحقق است به این فهرست انتخاباتی پیوستند اما به نظر می رسد برخی از رهبران سیاسی كرد، آنها را مجبور به انصراف از این فهرست انتخاباتی كرده اند.
منابع خبری عراق روز یكشنبه اعلام كردند 'هیویمان رمزی' و 'روشن عبد السلام' دو نامزد زن از فهرست انتخابی حیدر العبادی نخست وزیر عراق در شمال این كشور، از این فهرست انتخاباتی انصراف دادند.
این دو نامزد پیرامون علت انصراف توضیح نداده اند اما منابع خبری عراقی نوشته اند كه روشن عبدالسلام بعد از انصراف از فهرست انتخاباتی العبادی به فهرست انتخاباتی حزب دمكرات كردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی پیوسته اند.
فهرست انتخابی نخست وزیر عراق در ابتدای اعلام تاسیس آن، نیز شاهد انصراف تعدادی از نامزدها و گروه های انتخاباتی بود.
مهمترین این گروه ها، فهرست انتخابی 'الفتح' به رهبری هادی العامری، 'مجلس اعلای اسلامی' به رهبری همام حمودی و 'جریان حكمت ملی' به رهبری سید عمار حكیم بوده اند.
تاكنون در بین فهرست های انتخابی موجود در صحنه رقابت های انتخاباتی عراق، فهرست انتخابی النصر به رهبری حیدر العبادی شاهد بیشترین موارد انصراف ها بوده است.
خاورم *353*380*