۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۲۲
کد خبر: 82906628
T T
۰ نفر

100 زوج جوان خراسان جنوبی به خانه بخت رفتند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۲۲
کد خبر: 82906628
100 زوج جوان خراسان جنوبی به خانه بخت رفتند

بیرجند - ایرنا - 100 زوج جوان روستاهای مرزی استان خراسان جنوبی با كمك هایی از آستان قدس رضوی، كمیته امداد امام خمینی (ره) و قرارگاه عملیاتی شهید ناصری راهی خانه بخت شدند.

به گزارش ایرنا فرمانده قرارگاه شهید ناصری خراسان جنوبی روز یكشنبه در آیین اهدای جهیزیه به این زوج های جوان در بیرجند گفت: قرارگاه عملیاتی شهید ناصری به عنوان یك قرارگاه فرعی زیرمجموعه قرارگاه ثامن الائمه (ع) ماموریت خود را سال گذشته در استان آغاز كرد.
سردار حسن رجب زاده یكی از ماموریت های مهم این قرارگاه را افزایش توان نظامی و رزمی برای استقرار و حفظ امنیت پایدار عنوان كرد و افزود: برای این منظور اقدامات مهمی با همكاری مرزبانی و نیروی انتظامی خراسان جنوبی انجام شده است.
وی بیان كرد: علاوه بر اقدامات نظامی و امنیتی، قرارگاه شهید ناصری در زمینه مردم یاری و محرومیت زدایی اقداماتی از جمله تهیه جهیزیه برای نوعروسان را در دستور كار دارد كه سال گذشته 100 سری جهیزیه به نوعروسان اهدا شد و امروز نیز برای دومین بار این اهدا به 100 زوج جوان انجام می شود.

** تهیه جهیزیه از كالای ایرانی
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با اشاره به شعار امسال مبنی بر حمایت از كالای ایرانی تصریح كرد: تمامی جهیزیه های اهدایی از كالاهای ایرانی تهیه شده كه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حمایت از تولید داخلی است.
وی ورود به مباحث آبخیزداری و آبخوان داری با همكاری منابع طبیعی را از دیگر اقدامات این قرارگاه عنوان كرد و گفت: در این راستا نیز اقداماتی برای چهار شهرستان مرزی نهبندان، سربیشه، زیركوه و درمیان برای ذخیره سازی انجام و باعث ذخیره سازی روان آبها در مناطق مرزی شده است.
رجب زاده اظهار كرد: ساخت و مرمت مدرسه برای دانش آموزان از دیگر اقدامات قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در استان مرزی خراسان جنوبی بوده است.

**دشمن به دنبال عفت زدایی است
جانشین فرمانده قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران هم در این آیین گفت: دشمن به دنبال عفت زدایی و غیرت زدایی از جوانان كشور است كه همه باید در برابر تهدیدات هوشیار باشیم.
سردار مجیدرضا حسن زاده اظهار كرد: با این حال همواره دشمن از توان و قدرت نیروهای مسلح و پیشیرفت نظام جمهوری اسلامی ایران هراس دارد.
وی تاكید كرد: باید مشكل معیشت و اشتغال جوانان به عنوان یك دغدغه مورد توجه همگانی باشد و برای حفظ پایداری زندگی مشترك باید جوانان به دنبال تقویت ایمان باشند.
جانشین فرمانده قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه (ع) گفت: اقدامات زیربنایی در كشور و پیشرفت های فناوری نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنان این سرزمین را متحیر كرده است اما اگر ایمان جوانان تقویت نشود نمی توان در امور عمرانی كشور به نتیجه رسید.
وی یكی از برنامه های مهم قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه (ع) را تامین امنیت در استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی عنوان كرد و گفت: در این راستا برنامه های محرومیت زدایی و مردم یاری در دستور كار قرار دارد.
وی از احداث، تكمیل و مرمت 24 مسجد در سال گذشته توسط قرارگاه عملیاتی ثامن الائمه خبر داد و افزود: مرمت و تعمیر 196 خانه محرومان و ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای 79 خانواده نیازمند از دیگر اقدامات این قرارگاه در سال گذشته بوده است.

**زمینه ازدواج جوانان فراهم شود
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز گفت: همه مردم و مسئولان با فراهم كردن زمینه ازدواج جوانان از آسیب های اجتماعی جلوگیری كنند.
حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی امنیت را نعمتی دانست كه در سایه نظام اسلامی برقرار می شود و افزود: جوانان با پوشاندن عیوب یكدیگر و تعهد به زندگی آسایش را برای خود فراهم كنند.
وی با تاكید بر اینكه حفظ امنیت و دستاوردهای نظام مستلزم تسلیم خدا بودن است گفت: به هر میزانی كه تسلیم خداوند باشیم در زندگی آرامش خواهیم داشت.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینكه قرآن سراسر نور و معنویت است، عنوان كرد: اگر تسلیم خدا و قرآن باشیم خداوند بركاتش را در زندگی انسان قرار می دهد و خداوند با پیوند ازدواج، زندگی انسان را بیمه كرده است.
ع.ب*3028

سرخط اخبار استان‌ها