۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۰۱
کد خبر: 82902436
T T
۰ نفر

آموزش و پرورش كاشان 972 نفر كمبود نيروي انساني دارد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۰۱
کد خبر: 82902436
آموزش و پرورش كاشان 972 نفر كمبود نيروي انساني دارد

كاشان- ايرنا- سرپرست اداره آموزش و پرورش كاشان گفت: اين مديريت 972 نفر نيروي انساني با توجه به تعداد دانش آموزان و بازنشستگان در اين شهرستان نياز دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مهدي حداديان روز دوشنبه به مناسبت هفته گراميداشت مقام معلم به خبرنگاران بيان كرد: كمبود نيروي انساني آموزش و پرورش كاشان شامل آموزگاران و خدمتگزاران زن و مرد در دوره هاي مختلف تحصيلي و با احتساب 160 نفر از فرهنگياني مي باشد كه امسال به افتخار بازنشستگي نائل مي شوند.
وي افزود: راه هاي تامين نيروي انساني در آموزش و پرورش از طريق حق التدريس، خريد خدمات و يا جذب سرباز معلم مي باشد اما اين مهم در گرو تامين بودجه است.
سرپرست آموزش و پرورش كاشان اضافه كرد: بيش از 100 نفر سال گذشته در دانشگاه فرهنگيان جذب اين مجموعه شدند و اين مهم كمك زيادي براي جبران كمبود آموزگار بود.
او با اشاره به احتمال بهره گيري از خريد خدمات نيروي انساني در دوره اول و دوم متوسطه گفت: يكي از علت هاي كمبود نيرو سه پايه اي شدن هنرستان هاست كه هنرآموزان بيشتري را به آموزش و پرورش تحميل كرده است.
حداديان در ادامه با اشاره به فعاليت بيش از 300 واحد آموزشي در شهرستان كاشان تصريح كرد كه 30 درصد آنها تخريبي هستند.
وي با قدرداني از فعاليت هاي خيرين مدرسه ساز در كاشان بيان كرد: 70 درصد مدرسه هاي جديد اين شهرستان از سوي افراد نيكوكار ساخته شده اما همچنان براي رفع نيازهاي آموزشي همچنان نياز به مشاركت آنها در اين كار نيك احساس مي شود.
به گفته حداديان 32 هزار نفر دانش آموز دوره ابتدايي، 13 هزار دانش آموز دوره متوسطه اول و 9 هزار و 500 نفر دانش آموز دوره متوسطه دوم در شهرستان كاشان به تحصيل اشتغال دارند.
كاشان با جمعيت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 كيلومتري شمال اصفهان واقع است.
6136/8123

سرخط اخبار استان‌ها