۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۵۵
کد خبر: 82902315
T T
۰ نفر

60 تخت به بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد افزوده می شود

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۵۵
کد خبر: 82902315
60 تخت به بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد افزوده می شود

بجنورد- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: 60 تخت به بیمارستان ثامن الائمه (ع) بجنورد در راستای اجرای طرح هتلینگ افزوده می شود كه تعداد تخت های این مركز درمانی از 100 تخت به 160 تخت ارتقا می یابد.

به گزارش ایرنا جلال جهان نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار كرد: بیمارستان ثامن الائمه (ع) بجنورد عمومی است كه تخصص های محدودی نیز دارد؛ طرح هتلینگ در بخش های زنان و اطفال اجرا شده و در بخش سی سی یوهم در حال اجرا است.
وی افزود: بخش آی سی یو نیز با هزینه كرد 65 میلیارد ریال بزودی به بهره برداری می رسد و مجوز ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد نیز گرفته شده است.
وی با بیان اینكه در شهرستان های شیروان و اسفراین هر كدام یك درمانگاه تخصصی و در شهرستان های گرمه و جاجرم نیز یك درمانگاه وجود دارد گفت: شهرستان مانه و سملقان، فاروج و راز و جرگلان فاقد درمانگاه هستند.
این مسئول درمانی استان خراسان شمالی گفت: در سال گذشته یكهزار و 100 میلیارد ریال اعتبار برای درمان مستقیم و غیرمستقیم از سوی این سازمان برای بیمه شده ها هزینه شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه بخش درمان تامین اجتماعی استان 527 ردیف سازمانی نیرو دارد گفت: هم اكنون تنها 427 نفر مشغول به كار هستند و برای جذب 100 نفر نیرو در تلاش هستیم.

* تامین اجتماعی ماهانه 250 میلیارد تعهدات بیمه ای پرداخت می كند
مدیركل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ماهانه 250 میلیارد ریال بابت تعهدات بیمه ای بلند مدت و كوتاه مدت از سوی این اداره كل به بیمه شده ها پرداخت می شود.
محمدعلی عباس زاده وحید جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان را بیش از ١١٠ هزار نفر اعلام كرد و افزود: هم اكنون 14 هزار بازنشسته و مستمری بگیر از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.
وی به ١٨ نوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اشاره كرد و افزود: ارائه خدمات مستمری و درمانی در تعهدات اصلی سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث مصوبه هیات وزیران نیز اشاره ای كرد و افزود: كارفرمایان خوش حساب تا دو ماه فرصت دارند از بخشودگی جرایم استفاده كنند.
مدیركل تامین اجتماعی خراسان شمالی به طرح كارآموزی در محیط واقعی و در رابطه با دانش آموختگان اشاره ای كرد و افزود: این آمادگی را داریم كه با كارفرمایان همكاری كنیم تا بتوانند با شرایط قانونی نیروی دانش آموخته به عنوان نیروی شاغل به كار گیرند و همچنین از معافیت بیمه به مدت دو سال نیز برخوردار شوند.
عباس زاده وحید اظهار كرد: این اداره كل برای وصول مطالبات خود از كارفرمایان و دستگاه های اجرایی بدهكار به صورت قانونی می تواند برخورد كند اما، تلاش می شود تا با تعامل این طلب را وصول كنیم.
وی تصریح كرد: اگر نتوانیم مطالبات تامین اجتماعی از كارفرمایان را دریافت كنیم قطعا درآمد سازمان دچار مشكل می شود.
71 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد كه 44 درصد این جمعیت در روستاها سكونت دارند.
3007/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها