۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۳۷
کد خبر: 82901293
T T
۰ نفر

جشنواره نمايشنامه نويسي رودو در آستارا پايان يافت

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۳۷
کد خبر: 82901293
جشنواره نمايشنامه نويسي رودو در آستارا پايان يافت

آستارا - ايرنا - جشنواره نمايشنامه نويسي رودو با معرفي آثار برتر و تجليل از پديد آورندگان آنها در آستارا پايان يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آستارا عصر يكشنبه در آئين اختتاميه اين جشنواره در سالن شهرداري آستارا با اشاره به اين كه رودو نام قله كوهي در آستاراست گفت : آثار رسيده به اين جشنواره، توسط سه داور از استان هاي گيلان، اردبيل و زنجان داوري شد و نمايشنامه هاي مهموني اثر سيامك حسن زاده، مرداب اثر تابان هاشم نيا، رستگاري در ساعت 25 اثر مصطفي صالحي به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
شاپور تشريني اظهار داشت: فراخوان اين جشنواره در اسفندماه سال گذشته به همت انجمن هنرهاي نمايشي آستارا صادر و 14 اثر از 10 هنرمند گيلاني به دبيرخانه آن ارسال شده بود.
وي با بيان اين كه خوشبختانه هنر نمايش در آستارا به واسطه تلاش هاي هنرمندان اين عرصه، جايگاه خود را در بين مخاطبان پيدا كرده است و برخي از نمايش ها به مدت يك ماه به صورت مستمر با استقبال تماشاگران اجرا مي شود افزود: آثار برگزيده جشنواره در قالب كتابي چاپ خواهد شد .
وي بيان كرد: جشنواره نمايشنامه نويسي رودو در سال هاي آينده در سطح منطقه اي و ملي برگزار خواهد شد و برگزاري جشنواره ملي نمايش هاي آئيني و سنتي در تابستان 97 در طرح سالمسازي سفير اميد آستارا در دستور كار قرار دارد.
شهرام پور رستم شاعر و نويسنده آستارايي نيز در اين آئين گفت: هنرمندان افرادي مبتكر هستند و مي توانند واقعيت هاي جامعه را با هنر به گونه اي نمايش دهند كه در دل مردم بنشيند.
وي بيان كرد: شهرستان آستارا هنرمندان فراواني دارد و مي توان از ظرفيت هاي آنان براي ارتقاء سطح فرهنگ جامعه استفاده كرد.
تجليل از آثار برگزيده و اجراي قطعات موسيقي از بخش هاي ديگر اين آئين بود.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع شده است و 400 هنرمند در هفت انجمن هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آن فعاليت مي كنند.
7105 / 7124 /6030