۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۴۸
کد خبر: 82891978
T T
۰ نفر
استقبال از غرفه رایزنی فرهنگی در جشنواره فرهنگ و هنر دانشگاه باكو

باكو - ایرنا - رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هفتمین جشنواره فرهنگ و هنر دانشگاه دیپلماسی باكو ، غرفه ویژه ای برای معرفی تمدن كهن ایران اسلامی دایر كرد كه با استقبال دانشجویان روبرو شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دراین جشنواره كه امروز جمعه برگزار شد ، سفارتخانه ها و نمایندگی های فرهنگی، نزدیك به 40 كشور جهان از چهار قاره آسیا ، اروپا ، آفریقا و آمریكا ، نمونه هایی از آثار فرهنگی و هنری كشورهای خود را به نمایش گذاشتند .
دانشگاه دیپلماسی باكو، از دانشگاه های معتبر كشور آذربایجان است كه اغلب دانشجویان آن با امید احراز پست های دیپلماتیك درآینده، این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می كنند.
به نظر می رسد ، نزدیكی تاریخی ، فرهنگی و مذهبی دو كشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان از دلایل جذابیت غرفه ایران برای دانشجویان آذربایجانی باشد.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باكو ، هدف از شركت در این جشنواره را معرفی شخصیت های ادبی و فرهنگی و جاذبه های گردشگری و اماكن مذهبی و دیدنی كشورمان عنوان كرد.

اصغر فارسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: در غرفه ای كه به همت این رایزنی دایر شده ،
صنایع دستی ایرانی و آلبوم های ایران شناسی نیز در معرض دید علاقمندان ، بویژه دانشجویان این دانشگاه قرار گرفته است كه از نزدیك با فرهنگ و تمدن كهن ایران آشنا شوند.
وی افزود: برای آشنایی هر چه بیشتر جوانان كشور آذربایجان و سایر بازدید كنندگان ، انواع صنایع دستی ، غذاها و شیرینی های سنتی ایرانی را به نمایش گذاشته ایم.
فارسی گفت: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باكو، تلاش كرده است در غرفه خود به معرفی دستآوردهای نوین علمی ودانشگاهی كشورمان بپردازد.
خاورم ** 337*1579

سرخط اخبار جهان