۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 82883456
T T
۰ نفر

ژیمناست تیم ملی: شیراز خرك حلقه استاندارد ندارد

۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 82883456
ژیمناست تیم ملی: شیراز خرك حلقه استاندارد ندارد

شیراز-ایرنا- سعیدرضا كیخا، عضو تیم ملی ژیمناستیك گفت: یك خرك حلقه استاندارد كه از تجهیزات اصلی این ورزش است در شیراز وجود ندارد كه با آن تمرین كنم.

به گزارش ایرنا، این ژیمناست اهل شیراز، چهارشنبه پستی را در فضای مجازی(اینستاگرام) به اشتراك گذاشته بود كه عكس نوشت این پست حكایت از نبود یك خرك حلقه استاندارد برای تمرین در شهر شیراز داشت كه این ورزشكار افتخارآفرین در عرصه های بین المللی و دیگر ژیمناستیك كاران استان فارس بتوانند با آن تمرین و خود را برای مسابقات آماده كنند.
كیخا در چند سال گذشته موفقیت های جهانی بسیاری برای ایران و استان فارس كسب كرده كه از جمله آن ثبت چهار حركت جدید در فدراسیون جهانی ژیمناستیك به نام خود است.
سعیدرضا كیخا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ورزش حرفه ای ژیمناستیك نیاز به یكسری تجهیزات استاندارد و به روز دارد.
وی كه از پنج سالگی به ورزش ژیمناستیك روی آورده است در ادامه افزود: حضور من در مسابقات خارج از كشور بعد از ثبت چهار حركت در فدارسیون جهانی ژیمناستیك متفاوت از گذشته است و رقیبان خارجی تصور می كنند كه من با كسب این افتخارات با بهترین و به روزترین تجهیزات ورزشی دنیا تمرین می كنیم در صورتی كه اینگونه نیست.
وی ادامه داد: خرك حلقه اصلی ترین و تخصصی ترین وسیله مورد نیاز من و ژیمناستیك كاران دیگر برای تمرین كردن است كه در شیراز وجود ندارد.
وی اضافه كرد: تولید خرك حلقه استاندارد كه مورد تائید فدراسیون جهانی است و در مسابقات بین المللی نیز تنها از این خرك ها استفاده می شود كه در اختیار چند شركت خارجی است.
كیخا در ادامه گفت: ورزشكاران حرفه ای اغلب كشورهای دنیا حداقل دو الی سه عدد از این نوع خرك حلقه را برای تمرین كردن در اختیار دارند در صورتی كه حتی یك عدد از این نوع خرك در شیراز برای تمرین كردن وجود ندارد كه بتوانیم برای آمادگی بهتر برای مسابقات از آن استفاده كنیم.
وی نبود خرك را اصلی ترین مشكل سالن تمرین ژیمناستیك شیراز دانست و گفت: هزینه خرید و انتقال یك خرك حلقه استاندارد تا شهر شیراز حدود 30 الی 40 میلیون تومان است.
وی در پاسخ به این سوال كه آیا از این نوع خرك در شهرهای دیگر ایران و مركز كشور وجود دارد یا خیر، افزود: تجهیزات ورزش ژیمناستیك تاریخ انقضا دارد و در شرایط كنونی وسایل محل تمرین تیم ملی ژیمناستیك در تهران نیز به روز و استاندارد نیست چون از حدود 12 سال گذشته تغییر نكرده و به روز و استاندارد سازی نشده است.
وی ادامه داد: تفاوت تمرین با خرك حلقه استاندارد و غیر استاندارد بسیار زیاد است و وجود دستكم یك خرك در سالن تمرین شیراز ضروری است.
كیخا محل تمرین ژیمناستیك شهر شیراز را سالن استاد ادهمی عنوان كرد و گفت: این سالن كه بسیار فرسوده شده بود سال گذشته به همت مدیركل ورزش و جوانان فارس بازسازی شد و در شرایط كنونی وضعیت ساختمان این مجموعه خوب است.
وی اضافه كرد: تجهیزات و وسایل مورد نیاز ورزشی این مجموعه بسیار فرسوده و غیر استاندارد و برای تمرین ورزشكاران و بویژه اعضای تیم ملی بسیار نامناسب است.
عضو تیم ملی ژیمناستیك ایران افزود: سالن ژیمناستیك شیراز سكوی ویژه تماشاچیان بصورت استاندارد و متناسب با جمعیت ندارد و نیاز است كه مسئولان و تمام ورزش دوستان این خطه كمك كنند كه یك آكادمی ژیمناستیك حرفه ای در این شیراز احداث شود.
وی اظهار كرد: استعدادهای برتری در حوزه ژیمناستیك در استان فارس وجود دارد كه لازم است در فضایی حرفه ای آموزش ببینند و در آینده برای كشور افتخارآفرینی كنند.
كیخا بیان كرد: تا چند ماه آینده مسابقات جهانی به میزبانی كشور تركیه و بازی های آسیایی جاكارتا در پیش است كه امیدوارم تجهیزات سالن شیراز به روز و استاندارد شود كه بتوانم بهتر در این مسابقات حاضر شوم و برای كشور و استانم افتخارآفرینی كنم.
9873 /1876
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش