۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲:۲۱
کد خبر: 82879963
T T
۰ نفر
برای مقابله با آمریكا در شورای امنیت راهكار دیگری نیاز است

تهران – ایرنا – وزارت امور خارجه فلسطین روز شنبه در بیانیه ای از جامعه جهانی خواست تا به دنبال مكانیزم جدیدی برای خنثی كردن وتوی آمریكا در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جنایت های رژیم صهیونیستی باشد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی تركیه، در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است: در صورتی كه جامعه جهانی به راهكاری برای مقابله با وتوی آمریكا در شورای امنیت دست نیابد، شورای امنیت كاركرد خود را از دست خواهد داد و به ابزاری در خدمت جانبداری كور كورانه آمریكا از اشغالگران در خواهد آمد.
وزارت امورخارجه فلسطین با محكوم كردن وتوی روز شنبه آمریكا علیه بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت درباره غزه اعلام كرد: مواضع جانبدارانه آمریكا در قبال اشغالگران بیانگر حمایت هدفمند و سرپوش گذاری علیه جنایت هایی است كه مقام های صهیونیستی علیه ملت ما در راهپیمایی بزرگ بازگشت در غزه مرتكب شدند.
شامگاه جمعه نماینده كویت در شورای امنیت به عنوان عضو غیر دائم این شورا خواستار صدور بیانیه درباره غزه شد.
نماینده كویت از شورای امنیت خواسته بود تا كمیته ای مستقل برای تحقیق در خصوص كشتار مردم غزه در راهپیمایی بزرگ بازگشت تشكیل شود.
در خواست نماینده كویت با وجود موافقت 14 عضو شورای امنیت برای صدور بیانیه پیشنهادی تنها با مخالفت آمریكا متوقف شد.
جمعه گذشته برای دومین هفته در مرز غزه و سرزمین های اشغالی راهپیمایی بزرگ بازگشت در مرز غزه و سرزمین های اشغالی برگزار شد.
تاكنون پس از گذشت هشت روز از برگزاری اعتراضات در غزه، 30 فلسطینی شهید و بیش از دو هزار و 850 تن زخمی شدند.
آمریكا هفته گذشته نیز بیانیه پیشنهادی كویت در شورای امنیت را درباره غزه وتو كرده بود.
شبس**9365*1488 **
۰ نفر