۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82874369
T T
۰ نفر

110 هزار مسافر نوروزي از صحنه بازديد كردند

۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82874369
110 هزار مسافر نوروزي از صحنه بازديد كردند

كرمانشاه- ايرنا- رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري صحنه گفت: از 28 اسفند ماه 96 تاكنون بيش از 110 هزار مسافر نوروزي از مناطق گردشگري، تاريخي و مناظر طبيعي اين شهرستان چهار فصل بازديد كردند.

مجيد اكبري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با بيان اينكه صحنه يكي از خوش آب و هواترين مناطق استان كرمانشاه بشمار مي رود، اظهار كرد: از مهمترين جاذبه هاي گردشگري و تاريخي اين شهرستان مي توان به سراب دربند، گوردخمه، سراب گروس، امامزاده خليل الله گروس، سراب سيريجان و... اشاره كرد.
وي با بيان اينكه گوردخمه دربند صحنه در سمت راست رودخانه دربند و در دامنه كوه شوق علي واقع شده است، گفت: قدمت اين گوردخمه به زمان مادها باز مي گردد و مردم محلي به آن قبر كيكاوس، فرهاد تراش و گور شيرين و فرهاد مي گويند.
وي ادامه داد: اين گوردخمه 2 طبقه است و 50 متر از سطح رودخانه ارتفاع دارد.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري صحنه به فراهم كردن زمينه بازديد گردشگران از اين گوردخمه اشاره كرد و افزود: به دليل ارتفاع گوردخمه از سطح زمين تا پيش از اين بازديد از آن تنها براي كوهنوردان امكانپذير بود.
وي اضافه كرد: در اين راستا در نوروز امسال با نصب داربست اين امكان را براي ميهمانان نوروزي فراهم كرديم تا بتوانند از نزديك از گوردخمه دربند صحنه بازديد داشته باشند كه تاكنون با استقبال گسترده اي نيز مواجه شده است.
اكبري همچنين اضافه كرد: در محوطه توريستي دربند در مجموع 12 غرفه و سياه چادر عرضه صنايع دستي، سوغات، آش ها و شيريني هاي محلي برپا شده است.
به گفته وي، جاجيم بافي، گليم بافي، قالي بافي، فرش بافي، چرم دوزي و ساخت سازهاي سنتي مهم ترين صنايع دستي شهرستان صحنه هستند.
شهرستان در 50 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده است.
8066/7447

سرخط اخبار استان‌ها