۱ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۳۳
کد خبر: 82868097
T T
۰ نفر
شادي كه از خطوط قرمز خدا بگذرد، كاخ سفيدي است

مشهد – ايرنا – عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: شادماني كه باعث شود انسان از خطوط قرمز خدا بگذرد، شادي يي از نوع اهالي كاخ سفيد است.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد احمد خاتمي سه شنبه شب در آيين شب شهادت امام هادي (ع) و آغاز سال نو در بقعه متبركه امامزادگان ياسر و ناصر (ع) در طرقبه افزود: چند سالي است كه كاخ سفيد هم مراسم نوروز را برپا مي كند و در كاخ سفيد كه حقيقتا كاخ سياه است، سفره هفت سين پهن مي كنند.
وي بيان كرد: اما مردم ايران زمان تحويل سال و آغاز نوروز را در جوار حرم مطهر رضوي يا بقاع متبركه امامزادگان در سراسر كشور حضور پيدا مي كنند و در اين اماكن مقدس تحويل سال را جشن مي گيرند.
وي اظهار كرد: پيام حضور مردم در جوار امامزادگان و اماكن مقدس اين است كه نوروزشان با محبت اهل بيت (ع) گره خورده و جداي از دين نيست.
امام جمعه موقت تهران گفت: تفاوت نوروز مسلمانان ايراني با نوروز اهالي كاخ سفيد آن است كه آنان نوروز را بي خدا مي بينند اما مسلمانان ايراني نوروز گره خورده با خدا را قبول دارند و در جوار امام رضا (ع) يا امامزادگان به نوروز عشق مي ورزند و اين پيام بسيار مهمي است.
آيت الله خاتمي اظهار كرد: اين حضور به معناي آن است كه ديگر نوروز كسي در جوار امامزادگان با گناه مخلوط نمي شود و معصيت نمي كند و شادي خود را همراه با دينداري و دوري از معصيت مي داند.
وي اظهار كرد: برخي مي گويند، بگذاريد شاد باشيم و اين شادي را عبور از خطوط قرمز خدا مي دانند، اما شادي از ديدگاه ما، شادي يي است كه در آن گناه و معصيت نباشد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اظهار تسليت سالروز شهادت امام هادي (ع) گفت: اگر سالروز شهادت آن امام بزرگوار با روز اول نوروز و رسم ديد و بازديد ايرانيان همزمان شده، انجام صله رحم اشكالي ندارد اما بايد حرمت امام هادي (ع) حفظ شود.
7489/5132