۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰
کد خبر: 82867056
T T
۰ نفر
افتتاح نخستين برج موزه كشور در مازندران در آستانه نوروز

ساري - ايرنا - سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري مازندران در استانه سال 97 از افتتاح نخستين برج موزه كشور در 'برج ديده باني' شهرستان بابل خبر داد .

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي ميراث فرهنگي مازندران ، بهروز كشاورز افزود: در اين موزه بيش از 50 اثر تاريخي و باستاني كه قدمت برخي از آنها به عصر آهن مي رسد به نمايش گذاشته خواهد شد.
وي با بيان اينكه كشفيات تاريخي و باستان شناسي در محدوده شهرستان بابل در اين موزه به نمايش گذاشته مي شود ، گفت : در اين موزه اطلاعات مربوط به مشاهير اين شهرستان و اسناد و تصاوير از شهرستان بابل و حومه نيز موجود است و اطلاعات كاملي از اين شهرستان را در اختيار بازديدكنندگان قرار مي دهد.
سرپرست ميراث فرهنگي مازندران بيان كرد : بناي برج ديدباني بابل از جمله برج هاي مازندران است كه خود به تنهايي براي علاقمندان داراي معماري و آثار تاريخي و فرهنگي قابل توجه است.
كشاورز گفت : اين موزه با آخرين متد طراحي موزه با نورپردازي و جانمايي تمامي آثار به منظور تاثيرگذاري بيشتر در بازديدكنندگان اجرا و به معرض نمايش گذاشته شد
برج ديده‌باني بابل در مركز شهر و در مجاورت با دانشگاه علوم پزشكي قرار دارد و متعلق به دوره پهلوي است كه در سال 1351 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
مازندران داراي 11 موزه و 2 سايت موزه باستان شناسي است كه موزه تاريخ ساري ، موزه تاريخ بابل ، موزه تاريخ آمل ، موزه شهداي آمل ، سايت موزه گوهر تپه بهشهر ، خانه موزه نيما يوشيج ، مردم شناسي تنكابن و موزه تاريخ آلاشت بخشي از آن مي باشد .
استان مازندران داراي 2 هزار و 800 اثر شناسايي شده تاريخي است كه از اين تعداد تاكنون 700 اثر تاريخي، 40 اثر معنوي، 20 اثر طبيعي و يك اثر جهاني به ثبت رسيده است و بقيه در فهرست تشكيل پرونده و فرايند قانوني ثبت قرار دارد .
7335/1899

سرخط اخبار استان‌ها