۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82864965
T T
۰ نفر
جاده فیروزكوه - قائمشهر به طور كامل چهار خطه شد

ساری - ایرنا- جاده فیروزكوه - قائمشهر به عنوان یكی از محورهای ارتباط دهنده استان مازندران به پایتخت كشور روز شنبه با افتتاح آخرین قطعه از طرح تعریض ، به طور كامل چهار خطه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این قطعه چهار كیلومتری با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بعد از ظهر امروز مورد بهره برداری قرار گرفت .
قطعه پایانی طرح تعریض و چهار خطه كردن محور فیروزكوه - قائمشهر در محدوده ' سرخ كلا ' تا ' شیرگاه ' بود كه تكمیل آن به علت سختی كار و مشكلاتی مانند تملیك املاك زمانبر شده بود.
مدیركل ساخت و توسعه راههای منطقه شمال كشور در حاشیه بهره برداری از این قطعه به خبرنگار ایرنا گفت كه برای تكمیل چهار كیلومتر پایانی محور فیروزكوه - قائمشهر با اجرای تاسیسات و ابنیه و تملك اراضی حدود 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
حسین كلهر افزود : در حال حاضر محور 187 كیلومتری قائمشهر- تهران به طور كامل چهار خطه شد.
وی گفت : حدود 80 درصد از اجرای طرح چهارخطه كردن این محور در حوزه استحفاظی مازندران در دولت تدبیر و امید انجام شد.
كلهر افزود : در مجموع برای اجرای طرح چهارخطه كردن محور سوادكوه در حوزه استحفاظی استان مازندران حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
محور قائمشهر - تهران حدود 190 كیلومتر طول دارد كه 85 كیلومتر آن از قائمشهر تا مرز میان مازندران و استان تهران در منطقه فیروزكوه در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد و به عنوان جاده سوادكوه شناخته می شود.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز برای افتتاح چند طرح راهسازی در محور هراز و سوادكوه و همچنین بازدید از طرح های دیگر به مازندران سفر كرد.
آخوندی در بدو ورود به مازندران از جاده هراز ابتدا ساخت سه دهنه پل را كلنگ زد و سپس هشت كیلومتر از مسیر تعریض شده به صورت چهار خطه در این محور را افتتاح كرد.
وزیر راه و شهرسازی در این سفر از تعدادی از پروژه های راهسازی از جمله كمربندی محمودآباد و بابل نیز بازدید كرد.
6982/1654
۰ نفر