۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82863365
T T
۰ نفر
2 كارخانه زباله سوز 1600 تنی در مجتمع آرادكوه راه اندازی می شود

شهرری - ایرنا - مدیرعامل مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادكوه در جنوب تهران گفت: 2 كارخانه زباله سوز یكهزار و 600 تنی در این مجتمع راه اندازی می شود كه با بهره برداری از آن حداقل 25 مگاوات ساعت انرژی الكتریسیته از زباله تولید می شود.

رضا نقوی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: این كارخانه ریجكت زباله هایی را شامل می شود كه ارزش حرارتی دارند و از سوخت آنها انرژی الكتریسیته تولید می شود.
وی خاطرنشان كرد: راه اندازی این كارخانه 25 مگاوات ساعت انرژی برق تولید و به چرخه انرژی اضافه می كند.
وی تصریح كرد: فراخوان بین المللی جذب سرمایه گذاراین 2 كارخانه داده شده است كه 40 شركت اسناد و مدارك را ارسال كرده و سوابق اجرایی آنها بررسی شد و در نهایت پنج شركت انتخاب و از این بین 2 شركت برای اجرای طرح انتخاب می شوند.
مدیرعامل مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادكوه در جنوب تهران گفت: 28 ماه بعد از انتخاب پیمانكار، این 2 كارخانه به بهره برداری می رسد.
وی به بازدید سرزده رییس شورای شهر تهران از مجتمع دفع پسماند آرادكوه نیز اشاره كرد و گفت: رییس شورای شهر امروز پنج شنبه از این مجتمع به صورت سرزده بازدید كرد و ضمن تكریم پاكبانان و دست اندركاران مدیریت پسماند، قول مساعد برای حمایت از راه اندازی این 2 كارخانه زباله سوز را داد.
وی افزود: با همكاری شورای شهر تهران مراحل اجرایی این طرح سیر صعودی خواهد گرفت و زودتر به اتمام می رسد.
به گزارش ایرنا، مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادكوه كهریزك در كیلومتر 23 جاده قدیم تهران - قم و در جنوب كهریزك واقع شده است. این مركز روزانه به طور متوسط هشت هزار تن انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف تولید همچون مناطق 22 گانه، شهرك و شهرهای اطراف، مراكز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه و غیره جهت امحاء و دفع به این مركز ارسال می شود.
در حال حاضر تاسیسات مختلفی در خصوص دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند كه از آن جمله می توان به واحد های پردازش، سایت هوادهی تولید كمپوست، واحد های پالایش كمپوست، سامانه ریجكت سوز و واحد تصفیه خانه شیرابه اشاره كرد با این وجود این سایت جمع آوری زباله نیاز به بازسازی و نوسازی دستگاه های زباله سوز دارد و دفع سنتی زباله در این منطقه معضلات زیست محیطی زیادی را ایجاد كرده است.
6003

سرخط اخبار اقتصاد