۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82859999
T T
۰ نفر

187 هزار تن گوشت مرغ در گلستان تولید شد

۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82859999
187 هزار تن گوشت مرغ در گلستان تولید شد

گرگان – ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادكشاورزی گلستان گفت: 187 هزار تن گوشت مرغ در 11 ماه گذشته در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان تولید و به بازار عرضه شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا رحمت الله سمیعی در بیان وضعیت تولید این بخش اظهار كرد: با توجه به شرایط مساعد در مرغداری های استان پیش بینی می شود میزان تولید گوشت مرغ به افزون بر 200 هزارتن برسد.
وی گفت: 966 مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از 28 میلیون قطعه در سال در گلستان فعال بوده كه 7 درصد ظرفیت كشوری را شامل می شود.
سمیعی افزود: سالانه بخشی از تولید گوشت مرغ گلستان به استانهای دیگر و برخی كشورها صادر می شود.
وی بدون اشاره به آمار صادرات اظهار كرد: سال گذشته حدود 25 درصد از صادرات گوشت مرغ كشور از گلستان انجام شد.
به گفته وی؛ صنعت طیور گلستان به عنوان زنجیره تولید بخش مهمی از اقتصاد كشاورزی استان را شامل می شود كه واحدهای مرغداری، صادرات مرغ و فرآورده های آن، توسعه صنایع تولید خوراك طیور، مرغ مادر، جوجه یكروزه و مزارع پرورش نیمچه گوشتی به عنوان سرمایه مطلوبی در حوزه تولید، تجارت و صادرات این صنعت است.
معاون جهاد كشاورزی گلستان؛ ارزش تولیدات این صنعت را در استان افزون بر 21 هزارمیلیارد ریال اعلام كرد كه بیش از 30درصد ارزش بخش كشاورزی این منطقه را شامل می شود.
وی همچنین گفت: اكنون 20 واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت 2.2 میلیون قطعه در استان فعال بوده و بیش از 28 هزارتن تخم مرغ سالانه در این واحدها تولید می شود.
به گفته وی؛ 30 درصد از این تولیدات مازاد بر نیاز استان است و با توجه به پاك بودن مرغداری های گلستان از آنفلوانزای فوق حاد طیور؛ بخشی از آن به دیگر مناطق ارسال می شود.
وی با بیان اینكه تولید تخم مرغ در استان كافی بوده، خواستار همكاری و همراهی بخش عرضه و بازار در رساندن این تولیدات با قیمت مناسب به دست مصرف كنندگان در آستانه سال نو شد.
استان مرزی و شمالی گلستان از قطب های تولید بخش طیور كشور به شمار می رود.
6204/1648

سرخط اخبار استان‌ها